Smart grej

Det ni ser i bilden ovan är vår julgransbelysning. Alla vet ju att sånt brukar trassla är ju känt . Johan kom då på denna smarta ide, det enda som behövdes var en plastgalge med krokar som i vanliga fall används till kjol. Supersmart och så enkelt. För den runt granen bara och vips så är den klädd med fina ljus  .

Jaja, nu ger vi oss med tips a la Martha Stewart  .

Mira är helt ohalt igen, jag vet inte vad det är med tant. Kanske är det så att hon har lite artros och att snön som varit mjuk att gå (läs springa ) i har gjort så hon fått ont. Fortsätter det komma och gå så ringer jag nog och bokar röntgen så vi vet men nu låter vi det vara så länge.

Vi har gått lite kortare promenader, idag i yrande snöfall (kommer inte ihåg hur solen ser ut nästan). Under promenaden har vi tränat på något så roligt som ordförståelse. Mira tyckte det var askul . Fritt följ varvades med slalom som första gången slutade med ett snubbelkalas . Men sen kopplade hon och det gick jättebra. Vi la även till läggande under gång och det gick jättebra. Hon var bara tvungen att komma på att det är bra att lyssna ibland .

Imorgon är det bara halv dag på jobbet, sen är det helg. Jag ska åka ner till Göteborg på torsdag. Det var på häcken att jag kunde åka. Johan nämnde idag att de sa på radion att ett tåg var inställt och inga ersättningsbussar fanns och just den tiden skulle jag åka på torsdag. Så jag kollade sj och visst, det var inställt !!! Jag svor några ramsor och ställde in mig på att svära lika mycket åt sj…men det gjorde jag ju så klart inte . Jag fick min biljett ombokad till ett senare tåg tack och lov. Jag kommer fram lite senare men jag kommer i alla fall ner till Göteborg och älskade vännen AK. Jag får gå på My dog och får träffa bästa Harriet och madde! På söndag flyger jag hem, det är slutet på min förhoppningsvis mycket, mycket trevliga helg.

Sist men inte minst (och det är faktiskt sant), jag har lånat en bild på Orka från Fia på kennel Vickulas. Bilden är tagen 31/12. Nu är det ungefär en vecka kvar .

10 thoughts on “Smart grej

  1. Tjohej! vad kul vi ska ha! jag får ju skärpa mig och inte planera in tusen saker, vi hinner liksom inte med hur mkt som helst. men massor med tjöt blir det ju iaf 😀

    • Jaaaa! Hoppas inte tåget är för sent nu så ni behöver åka ut mitt i natten! Jag hör av mig på tåget! Jag hoppas på lagom kallt och sol så jag kan fota många bilder på Bacillen, Kråka, dig, hästarna, när ni rider…..jag får kanske ta med mig ett till minneskort…hmm. Men mest ser jag fram emot att bara få tjöta med dig!!!

  2. Vilken tur att du har lite att göra fram till valpningen så att du inte går och tuggar sönder fingrarna av spänningen. 😉
    Ska bli så kul att äntligen ses igen. 🙂
    Kram

  3. Ha så kul hos AK 🙂

    …och Orka… undrar om jag har sett en kelpie med så stor mage , ine ens Gouyen hade väl det när hon bar sina 8 små 🙂 Det ser lovande ut :))))

Kommentera

