Åh se det snöar!

Oj, vad det snöar. Jag hoppas himlen släpper ifrån sig allt den har så vi kan åka söderöver under jul. På onsdag ska vi åka är det tänkt, håll tummarna med mig snälla!

Idag vräker det som sagt ner. Jag ska göra julgodis hela helgen så det passar ju bra så sett. Jag var nere i centrum i morse för att köpa lite gott till en arbetskamrat som tyvärr ska sluta. Sen satte jag igång med att göra ”Magnus franska kola”, det bräde på lite 😉 , jag hade nog lite för hög värme då det skulle koka. Men jag tror de blir jättegoda 🙂 . Ja har fortsatt med att göra mintkyssar, de blir kolafärgade för jag använder (självklart) rättvisemärkt florsocker. För att kunna se det receptet måste ni vara medlem i matklubben.

Johan och Mira har ”roat” sig med annat i snöyran. De gick samma långtur som vi gjorde för någon vecka sedan, på över en mil. Jag vet inte om man kan säga att det var en mysig tur 😉 . De var i alla fall borta i nästan tre timmar.

I dagens inlägg har jag inte använt mig av de nya smileysarna, men ni som vill använda dem hittar dem här.

Imorgon ska jag fortsätta min bakning 🙂 .

One thought on “Åh se det snöar!

Kommentera

