Skidtur

Idag var det premiärtur i spåret strax ovanför oss. Vi har ungefär 5-10 minuter till spåret, tyvärr inte med ljus men på helgerna är det ju super! Mira studsade och duttade på oss när hon förstod att det var dags att åka iväg på skidorna. Johan är lite snabbare än mig så det blir ett litet avstånd och Mira tar det som sin uppgift att jaga ikapp Johan och sen stanna upp för att vänta in mig och när jag kommer nästan fram så drar hon efter Johan igen. Jag slås varje gång vi gör något liknande att hon är verkligen fräsch. Vi märker inte mycket av att hon har passerat 9 år, detta är en stor anledning till att jag vill ha en hundras som är frisk och lever längre. Alla borde få uppleva en tant i sin bästa ålder som fortfarande har fart i benen. Nikita hade det tills hon var 13 och sen blev ju hon snabbt sjuk, förutom det sistnämnda så hoppas jag detsamma för Mira. Vi åkte inte fullt 5 km som vi hade tänkt men det var en bra tur för att mjuka upp oss lite. Johan föll en gång men jag höll mig på benen, med nöd och näppe. Inte lätt att stå upp i backar där riset sticker upp 😉 . Men Mira tyckte det var askul 😉 .

Jag och Johan lämnade sedan en rätt nöjd hund för att åka till julmarknad här i Härnösand. En trevlig julmarknad på ett område som även har hus från förr i området. De var öppna så vi fick se hur man firade jul för några 100 år sedan och hur skolan firade jul under början av 1900-talet, då granen kom in i stugorna. Mysigt 🙂 . Det enda vi köpte var lite kola som vi ska ge bort ikväll då vi ska bort på middag och en krans till vår dörr.

Imorgon är det lucia och på eftermiddagen ska vi till residenset och landshövdingen med jobbet. Vi ska få lussefika. Det ska bli trevligt.

3 thoughts on “Skidtur

  1. Det är så härligt att höra att Mira fortsätter vara så pigg och frisk för sin ålder, hoppas det fortsätter så länge till! 🙂 Mysigt med julmarknad!

Kommentera

