Första hjälpreda

Mira har blivit första hjälpreda här hemma. Hon älskar ju att bära saker mellan mig och Johan. När vi dukar för att äta i vardagsrummet hjälper hon till att bära både tallrikar och underlägg och hon gör det med glädje . Idag var det dags för ett nytt moment. Johan kom hem med veckohandlingen i en påse. Han plockade bland annat ut två paket med pepparkakor, två öl, en påse tomater, en kålrot och en påse nötter och allt det gick Mira glatt mellan dörren och köket till mig. Nu är det inte så långt men spela roll . Mjölk och liknande vågar jag inte ge henne . Hon fick lite gotte som tack för hjälpen, självklart!

När vi går från bilen och hem till lägenheten får vi gå en bit och Mira vill alltid hjälpa oss bära. Det brukar bli husnyckeln eller en sko .

Imorgon ska jag jobba, vi har öppet hus på jobbet och jag sa att jag kunde hjälpa till. Det blir lite extra timmar som jag kan vara hemma med valpen…nu har snart halva tiden gått, måtte det bli många hanar .

Johan och Mira ska roa sig med att åka skidor .

3 thoughts on “Första hjälpreda

  1. Men duktiga Mirisen då! 😀 Rebell älskade också att bära på grejer, spela ingen roll vad det var koowl! Sinus kampar bara sönder dom 😉

Kommentera

