Sökträning i snö

Ikväll har vi varit och tränat sök jag och Mira. Eftersom det var rakt nedanför vår lägenhet ville jag inte ta bilen dit bara för att ha någonstans att sätta Mira så jag fick med mig Johan ner, så tränade vi först och sen tog Johan med sig Mira hem .

Det blir inte normalt sök nu på vintern med all snö, vi var precis som förra vintern på ett mindre industriområde och Mira skickades ut och längs en väg där vi gick. Första figgen satt i ett dike, Mira vräkte ner snö i huvudet på figuranten 😉 . Andra figgen krävde ett tomslag då hon inte låg där vi trodde, men det gick så bra så. Sen fick vi skicka henne tillbaka lite för att hitta och så klart gjorde hon det. Hela tiden gick svansen och hon var helt tokig av glädje . Hon hade sin lilla röda rulle med sig hela tiden och förutom de obligatoriska pussarna hon bara måste ge innan så tar hon den jättebra. En av mina träningskamrater såg den inte, så liten är den så hon belönade direkt – inte Mira emot . Mira tog fem figgar utan problem, sista gången var hon lite sugen på att leta mus under ett skjul men avbröt efter någon sekund – det var ju sök hon höll på med .

En trevlig men (jag älskar mina nya smileysar ) kväll.

6 thoughts on “Sökträning i snö

  1. Ha Ha Ha Tack för lussebullarna!
    När barnen somnat igår satte vi oss i soffan och skrattade gott samtidigt som vi smaskade i oss årets lussekatter!
    Ni är för goa!
    Kramar!!

Kommentera

