Helg!

Äntligen är det helg! De tre senaste dagarna har segat sig fram på jobbet, men det kan ju inte vara på topp jämt.

Vad ska ni göra i helgen?

Vi har planerat en skidtur imorgon, jag hoppas på en lång en  . Jag hoppas vädret tillåter bilder, det är snålt med dem just nu känner jag. På kvällen ska jag in till grannen, som råkar vara min arbetskamrat och vän. Hon ska tyvärr sluta snart och flytta härifrån så vi ska äta middag och dricka lite gott vin, i myskläder. Det är nästan det viktigaste, att det är myskläder  . Söndagen blir nog långpromenadslappdag, om inte Johan har en annan plan. Kanske ska jag baka lussebullar?

Jag tränade Mira lite idag, hon börjar så sakteliga förstå att hon ska upp med tassarna på klossen och inte slå iväg den all världens väg trots att det är hennes mat-, eller vattenskål som är vänd upp och ner. Det finns inget inunder  . Jag insåg idag att min stil att sitta och hålla fast den har gett henne en signal om vad hon ska göra, satt jag inte på det viset så visste hon inte vad hon skulle göra. Men bara några upprepningar på en matta som gjorde att skålen inte rörde sig så mycket och några lyckade repetitioner så minskade misshandeln av skålen igen  . Sen tränade vi lite slalom, fritt följ, kryp och baklänges fritt följ. Hon är så taggad så hon vet knappt var hon ska ta vägen, troligen ska jag väl avbryta där men jag ids inte. Tant får bete sig lite som hon vill, hon börjar bli bortskämd  .

Snart väntar räkor här, räkor och cider. Älskar skaldjur!!!

Ha en go helg alla!

4 thoughts on “Helg!

  1. Hoppas det blir fint väder imorgon så att du kan fota lite fina bilder från er skidtur! 🙂 Kul att Mira börjar förstå allt mer vad hon ska göra med klossen!

Kommentera

