Långtur och Brukshunden

Ja vad har dessa två ord gemensamt. Kan säkert ha mycket gemensamt men inte idag 😉 .

Jag och Johan tog lite friskvård idag och gick tidigare från jobbet, det är ju mörkt vid halv fyra så man får passa på ibland nu under vintern för att överhuvudtaget få se lite sol. Vi tog en långtur på 1,2 mil 😉 . Mira tyckte turen var sådär för vi gick längs vägarna, dock var en sträcka på en  mindre grusväg (eller ja, snöväg just nu 😉 ) så där fick hon gå lös. Hon spårade en räv några meter och studsade efter möss där jag pekade = hon gillade den sträckan 🙂 . När vi kom hem efter två timmar var jag rödrosig om kinderna och kände mig nöjd, total sträcka idag blev 1,6 mil 🙂 .

Just nu lever Mira rövare i köket med Johan, hon ska ha sitt ben efter maten och Johan måste bara reta henne lite 😉 . Men det är inte så allvarligt, Mira gillar det – toka 🙂 .

Så till Brukshunden, det handlar om tidningen i detta fallet. Längs bak i det senaste numret (som förresten har en rättelse Ann-Sofie 😉 ) finns det en läsarundersökning. Jag tänkte att jag skulle fylla i den eftersom det enligt dem skulle ge en insikt i vad jag tycker om tidningen. Det jag skulle svara på var som följer:

  • Vad jag är intresserad av att läsa
  • Vad jag läser i tidningen idag
  • Vad jag ger tidningen i betyg på en skala 1-10

Vad kommer min åsikt om tidningen in? Är det den sista så undrar jag, var är kommentarsraden? Detta tycker inte jag säger ett dugg om vad jag tycker om tidningen. Vad tycker ni?

Jag fick i alla fall skriva ner vad jag önskade läsa om i tidningen, så jag efterlyste lite mer artiklar om detaljträning och sen gav jag exempel som rullemarkering och spårupptag.

Jag ”offrar” ett frimärke 😉 .

3 thoughts on “Långtur och Brukshunden

  1. Härligt med långtur, det var ju bra att Mira i alla fall fick lite roligt! 😉
    Det var väl kanske inte så väl genomtänkta frågor om de verkligen vill veta vad läsarna tycker om tidningen?

Kommentera

