Kallt!

Det är så kallt! Vad hände med hösten och tiden då man vänjer sig med att det ska bli vinter? Den tappades bort någonstans på vägen helt klart. Jag måste köpa mig en rånarluva, eller vad det nu heter så jag kan gå ut utan att frysa ansiktet av mig. Jag är nog extra känslig med mina eksem som ligger och väntar under ytan hela tiden för så här känslig brukar jag inte vara, det är ju bara 13 minus ju!

Mira är tokig än, jag tycker det är så kul. Det märks dock att hon är äldre och smartare (?) för hon springer inte själv ut i snön och genar gärna om jag försöker lura henne. Men på vägen går det att busa. Hon springer emot mig med tassarna alldeles för högt och slår dem i backen, jag låtsas att jag tar henne och hon rusar iväg igen. Jag kallar in och så börjar vi om 😀 . Tokan!

Bild från första mars förra året. En tur till havet 🙂  och Mira visar att det går att morra, visa tänderna och krypa samtidigt – hon är ju en tik!

 

2 thoughts on “Kallt!

Kommentera

