Sitter bort tid

Jag sitter bort tid på ett tåg. Jag är på väg hem från ett seminarium i Stockholm, ett mycket bra seminarium men väldigt mycket på samma gång. Gick upp halv fyra igår för att hinna med tåget och seminariet höll på till 21 igår kväll. Upp idag och seminarium till klockan 15 och nu är jag alltså på väg hem igen. Jag har jobbat på tåget fram tills nu men min hjärna orkar inte mer nu, då nu blir det mer lättsam blogguppdatering 🙂  .

Snart är det helg igen, jag har tre möten imorgon…sen är dagen slut. Jag älskar verkligen mitt jobb! Jag får åka på seminarium runt om i Sverige, jag har möten med andra underbara kollegor, jag lär mig nya saker och det är jätteviktigt tycker jag. Samtidigt har jag helt ok betalt, bra arbetstider och möjlighet att spara flextimmar som jag tar ut när jag vill (ni vet när 😉 ) . Sen att det är ett tungt jobb psykiskt ibland och mycket att göra vägs upp…det är kul med mycket att göra 😀 .

Jag är en kvart sen hem…jag ska ta mig en riktig motionspromenad…det negativa med seminarium är allt man får att äta… 😉 . Jag har nog gått upp ett kilo på de senaste två veckorna. Det är inte mycket men så svårt det är att bli av med!!!

Detta blev ett blandat inlägg 🙂 . I helgen är det dags för adventstädning, jag tror Johan ska få 😉  åka ut en tur med Mira på förmiddagen…då tänker jag ta en stavgångstur och då slipper jag plåga Mira med det. Sen får han ta eftermiddagens slit med att bära in alla mina jullådor…Johan är noga med att påpeka att de är mina – hahaha! Jag älskar julen och ser så fram emot att pynta. Men det ska vara rent först…inga miratassar och qesohår.

Qeso förresten, när jag ändå skriver ett så blandat inlägg har magkatarr 😦 . Han har ju ätit kortison ett tag nu och blivit mycket bättre. Något vi inte tänkt på är att han efter maten ”alltid” sitter ihopkrupen. Han slutade med det direkt vi började med kortison och han spydde bara tre gånger under en månads tid! Det är lite! Stackars lilla gubben har haft ont! Nu har vi slutat med tabletterna och veterinären (samma som avlivade Kiwi, hon är jättebra!) vill att vi avvaktar till efter nyår nu och ser hur han reagerar på at sluta med tabletterna igen. Han spydde som en gris tre dagar efter avslutad kur men nu verkar det ha lugnat sig igen. Går det tillbaka till det gamla igen så får han troligen gå på kortison resten av livet. Pesemannen 😦 .

4 thoughts on “Sitter bort tid

  1. Härligt att du trivs så bra på jobbet! Det är ju så det ska vara! 😀
    Vad bra ändå att Qeso blev bättre på kortisonet, även om det är trist att han nog måste äta det hela livet. Men det viktigaste är väl att han inte har ont!

Kommentera

