Första skidturen

Idag var vi ute på första skidturen för vintern. Mira älskar vintern och hon älskar att springa med oss då vi är ute och skidar. Eller som det var idag, att hon sprang mellan oss medan vi pulsade ut på en mosse. Vi hade kunnat gått, det var bara ungefär 20 cm snö, men det var mysigare med skidor 🙂 .

Sötnosen lyssnar efter möss 🙂 .

Nu ser jag framför mig hur krångligt det kommer vara att aktivera damen, det glömmer man varje år. Men än så länge är det inte så mycket snö så hon ”slipper” uppletande så det ska jag göra imorgon innan jag går till jobbet. Någon som provat att spåra i snö, är det någon ide?

Orka är förresten parad nu…bara att hålla tummarna för minst två hanar.

5 thoughts on “Första skidturen

  1. Jag har lagt ett enkelt, kort spår till Pulver i snön med godis i som han har fått letat, det var inte så svårt för honom. Vill man göra det svårare kan man ju lägga spår på en upp-plogad parkering eller liknande.

    Klart jag håller tummarna att det ska bli massor med hanar så du har flera att välja mellan!! 😀

Kommentera

