Lördagsbus

I morse vaknade jag och kände att förkylningen inte riktigt ville ge med sig. Men jag hade stämt träff med en arbetskamrat och dennes dotter så det var bara att stiga upp vid halv nio och äta en god frukost tillsammans med Johan.

Mira var inte så himla glad över att gå på vägarna, men hon kan inte få allt 😉 . Hon fick i alla fall leka mycket idag med, tillsammans med min arbetskamrats dotter och hennes vän. Vännen tyckte att Mira skulle bli en bra polishund eftersom hon letade upp dem så bra 😀 .

Jag gick sedan vidare till Anna och fick prata lite innan jag gav mig av hemåt igen…efter ett kortare stopp för att köpa lördagsgodis. Nej, Mira var inte bunden ute utan Johan kom och mötte mig för att stå med henne ute. Jag lämnar aldrig henne utanför en affär, tänk vilken skräck om hon inte skulle vara kvar då jag kom ut…nej hua!

Nu är jag varm och go efter ett bad och Mira nöjd och glad efter sin middag 🙂 . Imorgon ska hon med Johan ut på en skidtur, medan jag och min förkylning stannar hemma 😉 .

One thought on “Lördagsbus

Kommentera

