Är Mira i himlen?

Det är inte så hemskt som det låter, snarare tvärtom. Vi har fått hem älglever och älgkött. Levern är ju givetvis (?) till Mira som träningsgodis så hon har inte vikt från min sida idag 😉 . Johan står just nu och styckar köttet, trots att det är jag som kan hahaha. Han tycker att jag tar av för mycket av det fina, tja det är väl sviterna som sitter kvar sen man jobbade i charken. Det ska gå fort och det är inte så noga jämt 😉 . Mira viker numera inte från hans sida 😀 .

Imorgon tar vi stygnen!!! Tjohooo! Jag hatar att ta det lugnt med Mira och det gör hon med. Jag vill ut och spåra, träna lydnad och röjja i skogen!

Vi har dock tränat lite lydnad, men det blir ju inte så mycket i och med att jag är lite rädd om hennes sår. Igår tränade vi apport, håll fast med störning av godis. Jag filmade 🙂 . Den träningen satt i idag då vi på en promenad lekte lite ”oj matte har tappat en leksak på stigen du måste leta” – leken 😉 . Hon höll fast den då hon kom tillbaka trots att jag höll i godis. Hon är smart den tanten 😀 .

Märk väl i filmen att jag kör in apporten i en öppen mun 😉 . Kanske ska låta henne gripa själv nästa gång haha.

6 thoughts on “Är Mira i himlen?

  1. Hi, hi ja vilke fint ”gripande” hon har. 😉 Har fått den kommentaren nån gång. Stoppar in apporten. 😀
    Kiara brukar bosätta sig i köket när det är lever på G. Det är HENNES!
    Kram

  2. Svar: Tack så jätte mycket! Precis, jag har använt mig av 2×2 för att lära in slalom med Nellie.
    Jag antar att du menar att hon missar 2 pinnar i filmen. Grejen var den att jag inte såg det när vi väl körde utan såg den se när jag tittade på filmen (därför är det så bra att filma ;)) Om jag nu skulle ha sätt detta, som säger jag bara ”oj” och så kör vi bara om. För om jag nu skulle fortsätta istället och belönar det om och om igen, belönar jag henne för helt fel beteende och det är inte speciellt lätt att ändra om beteendet så det är mycket bättre att göra det noggrant med en gång.

    Hoppas du fick ett bra svar på din fråga 😉

  3. Ping: Då var det Torsdag.. « Benganbus´s äventyr

Kommentera

