Det gäller att planera

Någon har sökt på Rödmossans Mira och hittat hit. Gulligt, frågan är om det finns en sådan Mira eller om det var en ihopblandning av Kiwi och Mira 🙂 .

Om man så här långt norrut som jag gör så gäller det att planera om man ska ha råd att åka någonstans neråt i landet. Jag har redan bokat biljetter för My dog i Göteborg. Nej, jag ska inte ställa, så kul är det inte 😉 . Jag ska ner och hälsa på AK, en mycket god vän till mig och gör då två flugor på smällen genom att samtidigt få gå på My dog. Något som gör det ännu roligare är att vi ska möta upp Harriet och madde på mässan och sedan gå ut och äta tillsammans. Jag ska på utställningen på fredagen för att kolla in alla kelpies (förhoppningsvis fler än de två som var i Sundsvall) och så ska jag givetvis shoppa! Jag hoppas 100-pack ben är billigt, i så fall ska jag fylla ryggsäcken för de går åt när tanten får två per dag.

Men, My dog är ett tag fram i tiden. Fast med tanke på hur fort veckorna går så lär vi vara där snart. Helt otroligt! Jag har vansinnigt roligt på jobbet så jag ska inte klaga men nu när mörkret kommer känner man direkt hur mycket tröttare man blir.

Mira har kommit åt att slicka på det ena stället. Jag min klant valde täcke i stället för krage idag när jag skulle till jobbet. Tänkte inte *jälva nöt* på att täcket skaver på såret och alltså irriterar! Men, det har inte hänt mer än att det har blivit lite rött. Så nu åker kragen på under dagarna resten av veckan. När vi är hemma behöver hon ingen, men försöker hon slicka nu ikväll så får hon sova ute i vardagsrummet med kragen på. Stackars lilla tösen 😦 . Hon kan ju inte sova med krage så hon kommer vara helt slut efter den här veckan.

One thought on “Det gäller att planera

  1. Ja, visst blir det lite mer planering när man bor så här långt norrut, men det brukar ju funka det också.

    Stackars Mira… men kanske om hon får ha kragen på tillräckligt länge så kommer hon att kunna somna med kragen på till slut.

Kommentera

