Mira och Ladies Night

Tack för alla kommentarer om Mira igår. Hon mår utmärkt idag (och igår). Vi hade en jobbig första natt då hon satt och pep hela natten och vägrade ligga ner med kragen. Jag gick till slut ut och la mig på soffan eftersom jag skulle upp och jobba och sen på ladies Night. Jag ville vara pigg! Jag vaknade nästa morgon efter en rätt så orolig natt med mindre sömn. Går in och väcker Johan och han berättar att han sovit jättebra och Mira ligger i bian…utan tratt. Tro fan att han sov bra (till skillnad från mig 😉 ) när hon har dragit av sig tratten! Jag klarade dock av mötet och ladies night utmärkt. Med lite vin i kroppen (på kvällen alltså 😉 ) så går allt!

Ladies night var jättekul! Allt var inte superkul, de sista skämten kunde jag varit utan. Men som helhet, en väldigt rolig och underhållande show. Jag hade klätt upp mig mer än vad jag brukar, klänning, klackskor och nagellack! Kände mig riktigt fin 🙂 . Efter showen hade vi tänkt åka på efterfesten, men den fick vi spara till nästa år då Anna både hade feber och var förkyld men nästa år, då 😉 . Idag avslutade vi vår egna helg med en shoppingtur. Vi var i In-gallerian i Sundsvall (Sveriges virrigaste galleria) när ett larm gick och vi fick gå ut…nyfiken som jag är så undrar jag vad det handlade om, polisen kom sen. Jag fick i alla fall tag i en kjol (jag tänkte bli en kjolbrud och inte bara en jeansbrud, jag har kommit en bit på vägen i och med att det är en jeanskjol 😀 ), en kofta och en tröja. Nu är pengarna slut!

Mira har inte haft på kragen sen efter en promenad som Johan gjorde igår (promenad utan hund, hon var hemma). Hon bryr sig inte ett dugg om såret, har inte ens tittat på det. Jag har dock sagt att hon får på sig den om dagarna när vi är på jobbet (stackars Mira 😦 ) för säkerhets skull. Jag har aldrig varit med om en hund som blir så orörlig när en tratt åker på. Kiwi slog med huvudet för att komma förbi alla hinder medan Mira stannar och backar om det stöts i någonstans och att ligga ner går inte alls, hon sitter hela natten (bevisligen) om det krävs.

Nu ska jag hjälpa Johan att förbereda kvällsmaten, tackos! Till eftermiddagslunch (jepp, lunch klockan 16) åt jag en tekaka med smör och räkor 🙂 . Lyxigt värre men så ska det vara ibland!

2 thoughts on “Mira och Ladies Night

  1. Jag måste nog gå på Ladies night nästa år om det fortfarande finns då. Jag har inte hört någon som inte varit nöjd.
    Jag är också en jeansbrud och det lär nog dröja tills jag blir en kjolbrud.
    Mira är en riktig lurig tjej ju. 🙂
    Kram

  2. Stackars Mira som måste ha tratt. Pulver blir precis som hon, stöter han i nåt så vågar han inte röra sig sedan, fast han kan i alla fall ligga ned med tratten på.

    Ja, Ladies Night verkar vara kul, kanske nåt jag ska testa på nästa år också. 🙂

Kommentera

