Ibland blir det lite mycket

… och då drar jag i nödbromsen. Nu har jag gjort det. Igår var jag på Body Pump (boring 😉 ) och jag skulle på kör idag på jobbet, men det avstyrde jag. Det blir bara ytterligare en sak som jag kommer ha dåligt samvete över att jag inte känner att jag hinner. De på jobbet påpekar då för mig att det kan klassas som friskvård och alltså kan ingå i arbetstiden, men det hjälper inte. Dels är det för många onsdagar då jag inte kan gå pga möten och dels är det självklart för mig att Mira ska få min friskvårdstimma och det har nog många svårt att förstå, att jag prioriterar henne i nästan alla situationer om inte alla. Mira fick dock bara en långpromenad idag och inte lydnadsträning som det var tänkt då en vän till mig behövde hjälp med deras hund. Jag tog alltså i stället en längre promenad och stressade inte iväg till lydnadsträningen efteråt. Jag tror Mira överlever 😀 . Lydnad kan jag träna själv uppe på fotbollsplanen och det tänkte jag göra imorgon. Jag hoppas på ett lite bättre pass än det jag filmade 😀 . Hon brukar inte pipa och hon brukar inte svajja så i sidled och läggande under gång var det segaste på länge. Men hennes glädje är härlig 🙂 . Jag hade även planerat in sök i helgen, men avstyrde det också. Båda de sistnämnda är skitroliga saker men när det blir för mycket blir inte ens det kul. Det blir en press i stället. Jag planerar i stället att lägga ett längre spår för henne uppe i skogen, det kan jag göra när jag vill och behöver inte ha en tid att passa. Det känns bäst just nu.

Ja jisses vilket glatt inlägg 😉 .

Jag vill ha valp!!! Jag är så jäkla valpsjuk så jag går åt snart. Jag har redan köpt en bur och leksaker, det roliga är att jag vet ju faktiskt inte om jag får köpa en valp eller om det ens blir nog många hanar hahaha. Men det var ju billigt 😉 och vem kan låta bli då 😀 .

6 thoughts on “Ibland blir det lite mycket

  1. Jag förstår precis hur du menar, det kan vara hur roliga saker som helst men blir det för mycket så tar det som bort det roliga!

    Förstår att du är valpsugen (jag också!!) men det är klart att du ska köpa saker, även om det inte skulle bli en valp till dig så blir ju inte sakerna dåliga direkt! Men det är klart att det ska bli en valp till dig! 😉

  2. DU gör helt rätt 😀 Alltid bra å köpa valpgrejjer innan, så det funkar 😀 HAHA! Jag har redan köpt valpishalsband å ska kolla på täcken imorn, gud man blir typ knäpp! HOPPAS verklgien du får din valp snart, de förtjänar du! KRAM

  3. Klart det blir en valp förr eller sedan 🙂

    Kommer i håg hur det var när vi ” hittade” Bastian . Tiken var inte ens parad men vi visste ju att ska vi ha berner så MÅSTE det bli en Calista valp och att väntan blev lång ångrar jag inte en sekund för jag fick precis en sådan berner jag i alla år önskat mig , minus hd:n förståss… men …men …så är det när man köper bernervalp man kan aldrig vara 100% säker på just den biten hur noga man är i sina val….

Kommentera

