Öringlek, spår och trött hund


Allt på en gång. Idag gick vi en långtur som tog myyyyyycket längre än vad det var tänkt. Stigen fanns inte. Jag tackar för att vi hade GPS så vi ändå kunde fullfölja turen även om den alltså blev lång. Vi åkte förbi ica innan och köpte lite nybakat bröd som vi kunde äta om det skulle krisa. Vi var ute mellan 10.30 och 16.00, så vi tackade för bröden 😉 .

Vi gick genom hyggen, över berg och genom dalar (bokstavligt talat), det var kul men inte så trevligt som om det hade funnits en stig 😉 . Mira fick ett spår som gick bra men inte super, det blåste lite mycket så hon missade första saken, men den hittade vi sen i ett uppletande 😉 . Vi hittade lite kantareller men det roligaste av allt var när vi på väg ut till havet (alla vägar bär till hav i Härnösand 😉 ) gick längs ett mindre vattendrag såg två havsöringar som lekte. Det har jag inte sett förut 🙂  .

Nu när vi (äntligen 😉 ) är hemma så har vi en mycket trött hund, precis som det ska vara och både jag och Johan känner oss ganska möra vi med. Vi hade kanske varit mycket piggare i och för sig om inte vår utekväll igår som bara skulle innefatta middag på tu man hand och sen hemgång utvidgades till att gå ut på en pub med vänner också. En farligt god drink är Päronorgasm bara så ni vet, jo den hette så 😀 .

Nu väntar tvätt och en film, men först måste jag bara visa Miras fina stil då det vankas godis efter fotandet:

5 thoughts on “Öringlek, spår och trött hund

  1. Svar: jo jag vet så löjligt det faktiskt låter 😛
    Killar är endå så himla svårt att hitta på presenter till.. iaf meteriala sådana. Jag brukar ge ”upplevelser” typ ballongflyg, kryssning , i år funderar jag på en tur i den där Skyview som åker på Globen.. 🙂

Kommentera

