Produktiv dag

Idag har varit en bra dag, jag kan med gott samvete sitta här i soffan känner jag. Jag har jobbat hela dagen, fått en hel del gjort där. Sen hem och ut på en stavgångstur med Mira i det underbara höstvädret, det är verkligen helt underbart ute nu när solen skiner. Men tänkte jag på systemkameran…icke 😉 . Mira kollade efter fåglar och ekorrar och njöt hon med 🙂 . Tog en bild på henne med mobilen dock och rotade lite i den när jag kom hem så jag kunde lägga ut den här 🙂 :

Väl hemma igen dammsög jag, bytte sängkläder och bakade en sockerkaka innan jag hoppade in i duschen.

Jag fick ett brev igår. Veterinären har läst Qesos journal ”från förr” och nu ska vi lämna in honom den 15 för en sista (?) undersökning. De ska kolla lever och hmm, var det värdena i gallan tro? Jag har lappen på jobbet så jag får återkomma om det är rätt eller fel. Jag hoppas att detta ska ge resultat. Det vore så skönt att veta vad det är han lider av.

Imorgon kommer en vän till mig. Vi ska äta middag ihop och pyssla under kvällen. Johan har ansvaret för Mira så det blir nog en lång, härlig skogspromenad igen 🙂  – Miras favorit 🙂 .

När jag ändå var inne och rotade i mobilen överförde jag en bild av Kiwan, från i vintras. Samma plats som hon och Mira hjälptes åt att ta en råtta i våras (ojdå 😉 ).

Sötnosen ❤

3 thoughts on “Produktiv dag

Kommentera

