Vilken helg!

Jag har haft en väldigt trevlig helg. Fredagen avslutades med ett ljusparty hos en av mina hundtränarvänner. Det blev en alldeles för dyr ljusstake i form att ett akvarium, ni förstår när ni har fått se den 😉 . Lördagen spenderades först i skogen, sen på affären (den tråkiga matshoppingen 😉 ) och senare på kräftfest hos en vän. Det var en av de trevligaste fester jag har varit på. Både jag och Johan skrattade och hade trevligt hela kvällen.

Söndagen började med att mamma väckte mig. Klockan var halv tio, klockan 11 skulle jag vara på plats för sökträning och jag skulle så klart gå dit (jag drack ju igår 😉 ). Så lite stress blev det men jag hann i tid till träningen. Vi var lite lata och struntade i att valla rutan, alla var kanske lite möra jag vet inte 🙂 . Mira gjorde fem slag, en första med lösrulle, tre med fast rulle och en hittaövning på slutet. Hon är så förbannat taggad, jag njuter av att se henne så koncentrerad (förutom en liten koll efter en ekorre innan sökkommandot 😉 ) och träningsglad. Precis som det ska vara. Hög svansföring, glödande glad blick och ett mål i sikte – hitta de som tappat bort sig.

När jag kom hem igen, efter en trevlig promenad i höstsolen så åt vi tacomiddag. Nu halvligger jag i soffan med datorn på benen och katten på magen, kurrandes. Mira ligger nöjt i sin bia, mätt och go efter sin middag.

Toppenhelg 🙂 .

6 thoughts on “Vilken helg!

Kommentera

