Gummistövlar

Vi skulle bara gå en skogstur, plocka lite svamp längs stigen, njuta vid havet, träna lite uppletande med Mira och sen ge bort svampen och njuta av kvällen. Turen började lovande med lite lagom svamp…sen gick det utför…eller vad man ska säga. Vi hittade ett ställe där vi bokstavligt talat inte visste var vi skulle sätta fötterna ibland. Vi såg ingen ände på det och insåg att vi fick agera kvalificerade gallrare och lämna mer än hälften. Vi fick nästan en hel tygpåse (jag orkade inte bära en hel fylld med svamp) och en stor korg med svamp. Det roliga i det hela är att vi nog inte ens plockade hälften…Någon som vill ha svamp, för vi vet ju att vi inte kan låta bli att gå tid igen om en vecka eller två 🙂 . Två arbetskamrater och en annan vän har fått en hel del var och vi har ändå nästan hela korgen kvar. Det är ett svampår i år helt klart.

Mira fick sig en ruta med leksaker att leta upp. Johan la ut tre och jag tre, plus att jag glömde påsen som leksakerna ligger i i ena hörnet av rutan. Men Mira hittade den 😉 . Så sju saker totalt relativt fort. Hon är ju ingen galopperare och det kräver jag inte av henne heller. Hon springer heller inte rakt ut i rutan, men inte heller det bryr jag mig om. Vi har skoj och hon aktiveras, det är det jag siktar på. Andra bullar blir det med nästa hund, som man har samma grundmål med men som ska tävlas med också. Då ska det vara kul och se bra ut 🙂 . Som vanligt var plastklämman och den lilla träbiten (kanske 5 cm max) roligast, det märks hur man kan förstärka så hunden älskar de saker som jag tycker ska vara roligast (och svårast att hitta).

Men, jag hade skrivit gummistövlar i överskriften. Varför detta? Jo, jag har haft samma paret gummistövlar sen jag var 15 år ungefär…räknar jag lite snabbt på fingrarna så blir det just 15 år som jag har haft dem och de har verkligen varit jättebra. Märket är Dunlop och självklart kan jag inte hitta sådana på nätet när vi idag märkte att de nog läckte in vatten. Mest i den vänstra sa jag, men de är ju ganska gamla även om de inte har några sömmar så går det väl hål i dem någon gång. När vi kom hem kollade Johan lite på dem och de var lite trasiga…hmm, sulan var av under hahaha! När Johan vek skon där man viker den då man går så var den av där, så det var inte konstigt att den läckte 😉 .

4 thoughts on “Gummistövlar

Kommentera

