Utredning och operation

Mycket veterinärsnack har det blivit idag, eller egentligen bara en liten stund men två olika samtal. Först ringde jag angående Qeso, medicinen har inte fungerat. Han har spytt två gånger, ungefär som vanligt alltså. Veterinären sa att det skulle ha varit bättre resultat på en vecka så vi ska sluta. Vi har beslutat oss, även om vi inte har så höga förhoppningar av det att utreda honom en gång till om veterinären, efter att ha sett hans journal säger att det finns mer att undersöka. Vi får se vad hon säger.

Jag pratade även om Mira. Hon har två knölar som veterinären vill ta bort i förebyggande syfte trots att hon inte tror att de är farliga. Den hon kände på sitter lite fast, inte mycket men växer den blir den jobbigare att ta bort. Därför tar vi den nu och eftersom hon har en till i närheten så tar de den med på samma gång. Det är ett tag fram, men två veckor efter utställningen blir det operation…

Denna vecka har annars varit intensiv, men oj va rolig. Jag trivs som fisken i vattnet när det är mycket att göra.

Mira och jag var på klubben i onsdags. Vi tränade lite av varje, hon välkomnar allt och störs inte ett dugg av de andra *lycklig*. Hon var lite nosig men det slutade hon med då vi skulle träna skojsigheter 🙂 .

I helgen ska det bli regn…troligen blir det ändå en svamptur imorgon med lite rolig springaträning för Mira 🙂 . Jag ska ta med lite leksaker så vi kan träna lite uppletande, jag ska försöka komma ihåg det för tant Mira gillar verkligen uppletande 🙂 .  På söndag ska vi hålla oss nära hemma, jag ska ta tåget till Stockholm på eftermiddagen för att kunna vara med på en utbildning i Indesign måndag och tisdag.

Ha en go helg!

5 thoughts on “Utredning och operation

  1. Stackar lille Queso, hoppas det löser sig.
    Bra att ta bort knölarna nu innan de är för stora. Håller alla tummarna.
    Nackdelen med att lära sig ett sånt program är att de är så dyra i inköp. 😉
    Kram

  2. Hoppas att det går att få fram något mer angående Qeso i en till utredning! Ja, det är nog smart att ta bort knölarna innan de blivit för stora, det kommer säkert gå bra! 🙂

    Kul med utbildning i Indesign, jag har inte jobbat i det sedan gymnasiet tror jag, men det var ett bra program tyckte jag då i alla fall. 🙂

Kommentera

