Sjuker

Idag gick jag till jobbet enbart för att hämta något att jobba med under dagen. Jag har blivit förkyld, det började med ont i halsen i förrgår och fortsatte med avsaknad av röst igår – tjong, förkyld idag. Jag känner mig rätt uggen (fattar ni det ordet, ni icke dalslänningar/värmlänningar 😉 ) och ögonen svider. Ändå känner jag dåligt samvete över att jag ville vara hemma idag. Varför gör jag det, jag är i princip aldrig hemma från jobbet.

Jag bytte om till myskläder, raggsockar och drog en filt om mig innan jag satte mig för att jobba. Jag klarar ju av att sitta upprätt så varför inte få något gjort samtidigt. Det med myskläderna var det viktigaste med att få vara hemma, att få slippa hårda ömmande kläder utan värme. Nu har jag det gott. Slutade precis jobba också, har varit riktigt produktiv så jag är nöjd.

Nu ska jag försöka ta tag i mitt liv, eller i alla fall min förkylning så jag kan åka på lydnadsträning ikväll. Jag tror det blir till att ta en ibumetin för att klara det. Det kommer bli lugn lydnad men Mira kommer gilla det. Jag ska till och med försöka åka ut lite innan vi ska träffas för att gå en liten promenad, jag ska vara extra slarvig och tappa lite leksaker på vägen också 😉 .

Qeso har spytt två gånger under tiden han har gått på medicinen, alltså sen i torsdags kväll. Så ungefär som vanligt, förutom att han verkar mer tillfreds. Vi får väl se hur det fortsätter.

Nu ska jag lägga mig en stund…

One thought on “Sjuker

Kommentera

