Valpgos och hyss

Igår var jag och gosade med fyra hanvalpar av rasen collie. Alltså valpar är för goa! De var inte lika livliga och bet inte lika hårt som kelpiesarna men de är från arbetande föräldrar så heder till uppfödaren för det kan inte vara så himla lätt med dagens utställningscollies att hitta en bra hane! De var urgoa och skulle alla upp i famnen på samma gång helst.

Uppfödaren är en i sökgänget så vi och flera från gänget satte oss efter valpgoset och fikade och snackade en massa skit. Skoj!

Jag måste berätta att Mira gjorde ett hyss i förrgår. Mira! Ett HYSS!!! Ni kanske tycker det är konstigt men jag blev görglad 😀 . Mira gör inget sådant annars, man kan nästan säga att hon är lite tråkig ibland för att hon aldrig hittar på något. Jag och Johan satt och åt lite godis och när påsen var slut så slängde/la jag den på bordet. Mira hade lite innan legat i soffan, trött efter lydnadsträning och uppletande (det gick superbra men det är inte det som är det viktiga i dagens inlägg 😉 ) men hade gått ner då påsen hamnade tom på bordet. Mira går, som det självklaraste i världen fram och norpar åt sig påsen och lägger sig i bian. Jag vänder mig till Johan jätteglad och säger ”hon gjorde ett hyss, Mira gjorde ett hyss!” Johan log han med. Sekunden efter var det som om att Mira kom på sig *haha* och kom tillbaka till mig och la påsen i handen på mig. Haha! Jag tyckte det var så kul och ler lite än då jag tänker på det.

Ikväll ska det inte bli hyss, men däremot spårträning. Härligt att det är fler som jag som lika gärna kan gå ut i skogen på fredagskvällen än att sitta hemma 😀 . Det blir en kortis ändå, det tar ju inte lika lång tid som sök.

3 thoughts on “Valpgos och hyss

  1. Ja hyss i den bemärkelsen är det ju absolut inte, men det är stort för Mira som aldrig gör något direkt fel. Jag ser fram emot hyssen…jag skrattar dem rakt i vitögat hahahaha *host, host* i alla fall nu.

Kommentera

