kompis för en dag

Igår hade Mira en vän för en dag. Anita, en vän till mig har en 7 månaders tervkille som heter Svante 🙂  och de kom förbi efter att de varit och tittat på bruks SM och skulle vidare i Sverige på semester. Mira tyckte överlag att det var trevligt med sällskap, även om hon var tvungen att visa honom att man uppför sig om man är i sällskap med henne 😉 . Men, som de senaste gångerna vi har träffat andra hundar så blir hon jätteglad och uppskattar sällskapet.

Vi tog en tur upp på ett berg för att leta svamp. Vi hade hittat massor där förra året men såg redan då att de hade börjat gallra så vi hade inte så mycket hopp om att hitta så mycket i år. Men det blev i alla fall 10 liter, inte så mycket men det är en början i alla fall. Men redan nu börjar trattisarna så snart måste vi göra storkok av trattkantarellsoppa från förra årets skörd.

Jag älskar hösten 🙂 .

11 thoughts on “kompis för en dag

    • Tack! Hon blir bara finare med åldern också 🙂 . Jag tycker helt klart att en lapsk passar då en kelpie blir för mycket. Det är därför jag byter, jag vill ha mer 😀 .

    • Tack 🙂 . Jag märker mer och mer hur stora hennes ögon är, men jag är ju partisk så självklart tycker jag de är de vackraste i världen!

      Jag hoppas på mer svamp i helgen 🙂 .

Kommentera

