Kennelbesök

Igår vid lunch åkte vi så ner till Kumla med fikabröd i högsta hugg…eller kamera i högst hugg menar jag förstås. Vi möttes vid grinden av en mycket glad och mycket söt Orka, tiken som vi är intresserade av att köpa valp efter. Hon var mycket mindre än vad jag trodde hon skulle vara. Hon är, om jag mins rätt en cm mindre än Miras 50 cm men Mira är ju en jätte mot henne. Hon är mycket längre, jag tror det är det som gör det. Efter ett pusskalas utan dess like så gick vi vidare till Ann-Sofie som väntade i en annan inhägnad med valparna och valparnas mamma Nytta.

Johan fick genast både puss och kram av Nytta, en trevlig tjej 🙂 . Valparna utnyttjar läget och tar sig lite mellanmål.

Vi gosade och mös med hundarna samtidigt som jag fotade och pratade. Inte lätt alla gånger 😉 , så bilderna blev därefter.

Valparna gillade att springa och leka under kroppen när man satt på huk, det blev busigt som bara den 🙂 . Jäklar vad de morrade och knorrade mot varandra, det lät helt underbart.

Nytta tog tillflykten till en brunn (?), valparna tog sig inte upp…lång näsa ;).

Jag fick en att falla helt för mig 😉 . En hane som tyckte det var såååå underbart att bli smekt på magen.

Så söt man kan vara då 🙂 .

Titut!

Behöver jag säga att, om jag inte redan innan besöket visste att detta var en ras för mig så var det i alla fall klart nu.

Jag fick se Orka tränas lite innan vi åkte hem, den aktiviteten är något som jag så gärna vill ha. Jag måste ha den 🙂 . Det är precis det jag saknar med lapsk, de tänker alldeles för mycket 😉 .

Det var en mycket trevlig lördag och jag hade inga problem att hålla mig vaken på väg hem, förutom allsång av Cornelis så pratade vi mycket hund, valp och framtid med en kelpie. Den passar in i vårt aktiva liv, det är helt klart.

Det enda jag ångrar med besöket är att jag helt glömde att ta kort på Orka *slår mig i huvudet*.

16 thoughts on “Kennelbesök

  1. Åh vad roligt! Så himla söta små valpar! Kul att det känns så bra, jag tror helt klart att en kelpie kommer trivas finfint hemma hos er! Antar att Johan inte blev helt avskräckt då? 😉 Kram!

  2. Ååååh, vilka ursöta bilder, speciellt på lillen som ligger på rygg! Jag minns när jag var och hälsade på Gaia när hon var tre veckor. Man tror man ska kunna ta så mycket fina bilder men man vill ju bara gosa med dem hela tiden, inte sitta med en kamera framför nyllet ;). Tycker du är förlåten att du inte fick kort på Orka eftersom ni verkar haft ett mycket lyckat besök!
    Idag lyser solen här i Karlstad och vi ska ut och lägga blodspår vid 12.
    Kram

  3. Ja en hel kelpieklubb, skojsigt 🙂 .

    Sara, färgen är fawn. Grejaskogens har haft en kull med många av den färgen.

    Emma: Jag tror också det, den passar som den lapska med vårt aktiva liv och jag får en rolig hund att träna och tävla med på köpet.

    Hanna: Lycka till på spåret, men en lapsk som inte spårar är inte en lapsk så det kommer gå fint! Uppdatera mig!!!

  4. Kul att ses 🙂 Å tack för bilderna. Jag förstår att du tyckte att Orka var liten om du trodde att hon var 1 cm mindre än Miras 50 😀 Orka är 45 cm, alltså ungefär medelstorlek för en tik 8)

    Fia

    • Ja då fick jag ju förklaringen på min jätte 🙂 . Jag har läst för mycket om kelpie och om olika hundar nu tror jag 😉 . Jag hade maxmåttet från hemsidan i skallen kanske…hmm.

  5. ååå va kul! En av dom där lilla valparna kommer jag se mycket av 😉

    Jag är exakt likadan! Har hälsat på massa kennlar och glömt att fota varje gång.. så nu tog jag med Mathieu som fick agera fotograf.. haha.. man pratar så mycket och tittar så mycket på hundarnarna att man glömmer allt..

    gud va kul att du hittat din ras! 😀

  6. Underbara bilder på underbara hundar! Kelpie kommer passa dig perfekt, det är jag 100% säker på 🙂 Och någon gång kommer jag med i den där klubben 😉

Kommentera

