Helgens äventyr

Tack för fina kommentarer! Jag känner verkligen att hon har, eller i alla fall hade igår en bra attityd. Hon ville träna, gillade belöningarna och även om det var en del slarv så får det stå för mig, ”gör om gör rätt” gäller inte riktigt för Mira just nu. Hon gick med svung i stegen och kunde hålla på i evighet om hon fick bestämma ( i alla fall fram till middagen 😉 ). Jag tror dock en stor del i det hela är min intensitet, jag ser till att sätta igång henne med lek, jag engagerar mig helt och ser till att vi ska ha en rolig träning.

Nog om det, jag lever fortfarande på gårdagens träning och njuter lite men nu går vi framåt – mot helgen.

Imorgon lämnar vi in Qeso hos en vän och arbetskamrat och åker söderöver. Första anhalt är Hudiksvall, där ska vi nog ut i en ekopark och kika lite. Planerna kan ändras men ett fint naturområde och lite vandring står i alla fall på schemat. Sen ska vi vidare till ett vandrarhem i Örebro för övernattning…om jag får som jag vill, Johan har inte varit med i planerna om övernattning då han inte varit hemma under veckan.

På lördag väntar spännande saker. Vi kommer frivilligt utsätta oss för sylvassa tänder och huggande käftar! Vi ska ner till kennel Vickulas och hälsa på. Nej, jag ska inte ha en valp…inte nu i alla fall. Vi ska ner för att träffa Ann-Sofie, hälsa på kelpie och prata kelpie. Framför allt är jag nyfiken på en tik som jag har tingat en valp av till våren. Så är det 🙂 . Förhoppningsvis har jag en kelpiegalning till våren, jag är både skräckslagen och mycket lycklig över detta. Det är en stor bonus att hon har valpar nu dock 😀 . Hoppas bara Johan inte blir avskräckt 😉 .

Jag går inte in mer på tankarna inför valpköpet, kön och tankar kring det. Det kan ni få vänta på tills efter resan. Jag har lovat en vän att ta med kameran (precis som jag skulle kunna låta bli!), vi får väl se om jag har något att visa er i nästa blogginlägg. Men härliga bilder finns i hennes blogg.

5 thoughts on “Helgens äventyr

  1. Roligt med valpmys! Det kommer säkert bli en kanonhelg! Jag tror inte alls att Johan kommer bli avskräckt, hur kan man bli det?! 😉 Ja, jag tycker absolut att du ska fota massor under helgen så du har många bilder att visa när du kommer hem igen! Kram!

  2. Åhhh vappisar, vilken spännade resa! Hoppas ni får störtroligt, men hur ni ska lyckas att inte komma hem med valp redan nu är en gåta för mig;) Det är farligt att besöka kennlar; spännande helg för er alltså.
    Jeanette & Djinn

  3. Det var inga problem att lämna valparna, jag hade ju redan klart för mig att jag inte kan ta en nu (alla var dessutom bortlovade 😉 ). Men man blir ju inte mindre valpsugen för det 😀 .

Kommentera

