Träning på klubben

Jag är så glad. Mira tycker lydnaden är rolig igen!!! Jag har ju tyckt ett tag att vi har fått tillbaka glädjen men nu märks det verkligen. När vi började träna tillsammans för två år sedan hatade hon verkligen att vara på klubben, hon ville inte vara med. Men jag kämpade och kämpade, vi lekte och hade godisregn, gjorde enkla övningar som hon kunde och jag var inte så noga med att det blev rätt bara hon hade rätt attityd. Nu sitter den där, attityden (ta i trä 😉 )!!! Jag kunde även belöna med leksak och det var första gången 🙂 . Idag tränade vi apportering, något vi gör varje gång för hon tycker det är så kul 🙂 . Vi tränade fasthållning, det går bra när hon sitter bredvid mig men när hon hämtat apporten (galopp ut och tillbaka och ett bra gripande) så vill hon fortfarande gärna släppa den då handen kommer. Men det kommer nog det med. Vi tränade även skojlydnad, baklänges mars bland annat. Askul tyckte Mira 🙂 . Hon fuskade första gången och gick sidledes men ett ”bättre” från mig så rätade hon upp sig och gjorde det rätt varje gång efter det.

Innan lydnadsträningen gick jag en tur i skogen där vi tränade lite uppletande. Jag är lite lat när jag tränar det, jag måste skärpa mig för full ruta blir det aldrig och vallningen blir det sådär med. Sex saker, fördelat på två rutor. Andra rutan ”klövs” av ett dike, men det hindrade inte henne. Hon går inte fort i rutan, jag skulle ljuga om jag sa det 😉 . Men hon jobbar på och ger inte upp och jag har inte högre krav än så på tanten så länge som hon tycker det är kul och hittar sakerna. Lite pensionär får man väl vara 😉 .

En mycket rolig kväll var det 🙂 .

5 thoughts on “Träning på klubben

Kommentera

