Friskförklarad!

En bild från i våras får pryda detta inlägg. Vi har precis kommit hem från veterinären och en undersökning av en ortoped. Han ville först se henne trava och det kändes som om jag var på utställning, blev påmind igen om att det inte riktigt är min grej (även om Mira nog får stå ut med en veteranutställning). Han sa att hon rörde sig väldigt bra! Han klämde sedan igenom henne och frågade då om hon var en blandras 😯 ! Jag sa att hon var en lapsk vallhund varpå hans kommentar är, men hon är ju så fin (han var direkt ursäktad 😉 ). Han hade träffat flera lapska och alla var större och ”kraftigare” (jag tolkade hans blick som fetare) och jag höll med, tyvärr är de ofta tyngre och tjockare idag. Väldigt tråkigt. Han tyckte dock att hon kändes jättefin och att hon inte visade tecken på att ha ont någonstans. Jag skulle hålla henne i den vikt hon har nu och se till att hålla henne igång så hon inte stelnar till (ingen större risk eller vad tror ni 😉 ?).

Ute från veterinären ca 500 kronor fattigare 6 minuter innan jag skulle in…är det rekord?

10 thoughts on “Friskförklarad!

  1. Härligt att Mira är friskförklarad!! 😀 Jag tror knappast ni behöver oroa er för att Mira kommer stelna till, men veterinären känner väl inte till hur mycket ni är ute och rör er i skog och mark förstås. 🙂

  2. Hon ser helt fantastisk fin och fräsh ut gamla tanten, och snygg !
    Vad skoj om du ställde ut henne en gång och brädade alla konkurrenter 🙂

  3. Mira er kjempefin. Hun ser så muskuløs og fin ut i kroppen i tillegg til et vakkert hode. Ikke helt ulik sin pappa som er en av mine favoritter. Hvis hun har hans temperament også så må hun vel være en perfekt lapsk (akkurat som min Joika) ;o) .

  4. Hon är jättelik Vide, vänlig och aktiv med snygg färg…precis som han 😀 .

    Jag funderar på att ställa henne nu snart, men det är inomhus och varken jag eller hon gillar inomhus så jag kan inte bestämma mig.

    Tack alla!

Kommentera

