Mira är uttråkad

Det märks så väl att Mira tycker livet är pest just nu. Hon är överglad så vi kommer hem efter att hon har varit ensam och hon vill så gärna leka, hela tiden. Jag hoppas så att veterinären friskförklarar henne på måndag för jag vet inte hur jag ska stå ut (och motstå) med hennes bedjande ögon och busiga lekinviter.

Idag stod jag inte ut. Efter att vi hade varit nere i Sundsvall på drakfestival och strosat runt kom vi hem till en tokglad Mira som inte visste var hon skulle ta vägen. Detta kan jag ärligt erkänna att jag är del i då jag alltid tar ut henne för lite lek och kel när jag kommer hem, det är så mysigt 🙂 . Vi hade i alla fall bestämt oss för att vi ville ut till klubbsjön och bada, det kanske är en av de sista dagarna med värme så man får passa på. Eftersom vi ska till veterinären på måndag och hon inte går på medicin mer så tog vi med Mira, annars hade vi alla inte kunnat åka och det ville vi ju. Mira var så glad över att få komma med, det riktigt syntes på henne hur hon njöt i skogen på väg till tjärnen. Hon fick simma med oss och jagade även en och annan felkastad boll (ni vet de där roliga man kan ha i vatten, som flyter 🙂 ). På väg tillbaka hade Mira dragkamp med oss alla och var vansinnigt farlig 😉 . Det var en glad Mira till skillnad från alla tråkiga promenader här i området. Vi gick en annan väg tillbaka och hamnade till slut på ett nästan folktomt Smitingen (alla var väl hemma för kvällen för värmen är det inte fel på). Sandstrand blev bara för mycket för Mira. Hon sprang till Johan, jag kunde inte heller hålla mig utan hukade mig då hon vände sig om och då sprang hon med tassarna högt och slog dem i backen samtidigt när hon närmade sig. Väldigt svårt att beskriva men hon var busig 🙂 .

Jag får, enligt veterinären fortfarande inte gå för långt med henne men imorgon ska vi ta en tur på Fälleberget i alla fall. En lugn tur upp till en utsikt och där ska vi mysa lite, det kan väl inte vara farligt hon ska ju till veterinären för återkoll på måndag och jag hoppas så att hon är frisk nu!!!

2 thoughts on “Mira är uttråkad

  1. hahaha
    ”… och då sprang hon med tassarna högt och slog dem i backen samtidigt när hon närmade sig….”

    Förstår presic vad du menar! Oliven gör likadant! Det är otroligt sött när de gör det!
    Hon har gjort så sedan hon var valp och jagade sanden som kasade ner i sandbackarna.
    Kramkram!

Kommentera

