Bevakning

Igår var det näst sista gången på kursen. Det var dags för bevakning och Mira fick prova på att gå på en stig och lyssna efter ljud i skogen och sedan på mitt ”visa” gå ut och leka med figuranten som låg där ute och ”väsnades”. Mira fattade det hela men tyckte det var onödigt att visa genom att titta att det var någon ute i skogen, hon visste det ju redan – hon är ju inte döv heller 😉 .

Jag kände inte att detta var något för mig, det var som att gå om sökträningen från början en gång till med en hund som redan kan. Men alla är vi olika, det var inte min och Miras grej bara. Säkert kul för andra och kanske ändrar jag mig om jag är med på fler träningar och det blir det nog.

Nästa gång är det valfritt, jag och en annan valde spår. Instruktören, Kristina är så snäll så hon lägger två kluriga spår till oss som får ligga i några timmar. Det ska bli kul!

Till helgen får vi främmande av Johans bror, det ska bli trevligt. Hoppas det kan vara lite uppehåll i alla fall så man kan vara ute mycket.

2 thoughts on “Bevakning

  1. Alla kan ju inte tycka om allting heller. Jag tror också du och Mira kanske behöver lite mer utmaning, får väl hoppas att spåret under sista kurstillfället blir ett sådant! 🙂

Kommentera

