Inte nu igen!

Jag saknar min skrota, min blomma. Det kommer och går men ibland kommer minnesbilder som jag hade glömt. Igår började Johan prata om flodpärlmussla och då slog det mig att Kiwi, på en av våra turer till ett vattendrag där det fanns förutom levande musslor även musselskal. Hon letade upp de som var döda och apporterade helt självmant alla hon hittade intill klippkanten hon stod på.

Jag tänkte också på hennes tokryck, precis sådana tokryck som jag saknade med Nikita och fick med Kiwi. Den där unga hundens spratt. Mira har det inte på samma sätt och jag saknar det. Jag gillar när hundar hittar på små hyss och får spel, så är det bara…Kiwan kunde den konsten ibland i alla fall även om det minskade med tiden jag hade henne.

😦

Nå, nog om det…det kommer nog fler inlägg om det.

Jag har åter igen fått urinvägsinfektion. Andra gången den här sommaren. Usch vad jag inte gillar det. Känsliga får sluta läsa nu men det kommer blod direkt, inte som ”det ska vara” att det kommer efter att man haft infektionen ett tag. Men samtidigt gör det inte så ont som det har gjort andra gånger och det känns inte som att man kissar på sig hela tiden (men just nu gör det 😉 ). Jag har ätit två citroner idag och imorgon ska jag köpa mig tranbärsjuice. Jag hatar den juicen men jag ska ge den en chans…en dag i alla fall, går det inte över så ringer jag vårdcentralen…igen 😉 .

Imorgon är det dags för bevakningsträning på klubben, näst sista gången på prova på-kursen och denna gången är det nytt för oss båda 🙂 .

4 thoughts on “Inte nu igen!

  1. Mm, det är klart att du saknar Kiwi, men det är ju samtidigt bra att man har kvar de där glada minnena! Kram!

    Huvva, den där infektionen låter inte alls kul, hoppas det går över snabbt!

Kommentera

