Valpsjuka

Är det någon som vet hur man botar valpsjuka?

Den här lilla saken är den skyldige:

10 veckor gammal mellanpudelvalp. Det var en av Johans första valpar som han under en lite längre tid gjorde sig bekant med, han föll han med 😉 .

Jag var inte sämre jag:

När Tina sa att det skulle bli en aprikosfärgad mellanpudel tänkte jag ”aprikos,  va fult”. Men så tycker jag inte längre, jag tycker färgen är helt ok 🙂 . Yazza, som valpen heter var störtskön. Framåt, busig, bitig 😉 och snabb. Precis som de valpar vara. Vi la hennes första viltspår, hon var jätteduktig tycker jag. Visst hon slickade i blodet, studsade i kopplet, bet i gräs och kissade under spårets gång men hon intresserade sig och hittade klöven helt själv och bar den sen ända hem (!). Det var ungefär 500 meter, vilket är ganska mycket för en tio veckors valp med en stor klöv.

Mira tyckte väl sådär om valpen, hon hade ett enormt tålamod med henne och lät henne sno mat från matskålen under tiden hon åt (hon morrade dock lite 😉 ) och backade när hon tvättade Yazzas matskål om Yazza kom tillbaka. Yazza fick dra henne i svansen, till en viss gräns 😉 och hon ignorerade henne då hon studsade runt henne. Gränsen gick då Yazza försökte ta hennes ben, då morrade hon lite högre och det lyssnade hon på. Den farligaste minen Mira visade var denna då hon busade runt i bian då Mira låg i den:

Men mer än så skedde inte (och Yazza lekte lite till, samtidigt som hon höll koll på tanten som lät så illa 😀 ).

Det var kul att träffa familjen och gosa med syskonbarnen. Nu dröjer det åter igen ett tag innan vi träffas igen, det är det negativa med att bo så långt ifrån varandra men det är inte mycket att göra åt det.

6 thoughts on “Valpsjuka

    • Det behöver du inte heller för jag ska inte ha någon 😉 . Men oj, va valpsjuk man blev av en liten söt sak som bet i allt, busade med allt och rejsade runt 🙂 .

Kommentera

