En dag kvar

Nu är jag gräsänka i bara en natt till, imorgon kommer Johan hem. Visserligen först på kvällen men ändå 🙂 . Jag saknar honom 🙂 .

Dagen verkar alltid ha en förmåga att börja klockan 9 nu när jag har semester. Jag kan inte sova, det är för varmt så först vid 24 börjar jag slumra in lite. Vaknar åtminstone en gång varje natt och det är inte jag van vid. Jag går alltid och lägger mig vid halv tio i vanliga fall, så tolv känns helgalet. Är det bara sommaren eller är det för tyst nu när det bara är jag? Jag får återkomma om det 🙂 .

Idag gick jag och Mira samma långtur som jag och en arbetskamrat och vän gick i måndags. En jättetrevlig tur och lagom lång, ungefär 1,5 timmar. Vi mötte, eller rättare sagt stötte på en tjej på häst. Jag hörde helt plötsligt att någon kom i galopp och stannade Mira och ställde mig intill henne. Från en sidostig kom en palominofärgad häst med ryttare ridandes barbacka. Tur man har öronen med sig, Mira hörde henne samtidigt som jag. Vi gick vidare utan några fler möten med häst. Mira skrek till en gång i skogen, hon skuttade ut i sidan och skrek jättehögt. Dock var det en massa nyfälld sly i kanten så jag håller tummarna för att det var det, jag har inte sett något fel på henne efter det i alla fall.

Väl hemma, svettiga och törstiga så började jag städa. Jag borstade först Qeso, visste inte att en katt kunde fälla så mycket! Jag fortsatte sedan att skaka mattor (och blev alltså både hårig och grusig också 😉 ) och sen storstäda lägenheten. Det är underbart nu när det är klart och eftersom det inte tar så lång tid så undrar jag varför det inte görs oftare. Efter en välförtjänt (!) dusch så satte jag igång med att baka bröd. Gott blev det 🙂 .

Varför allt detta? Tina med familj kommer ju imorgon 🙂 . Det måste ju vara någorlunda rent då. Hon kommer även, förutom sina barn och make ta med sig deras 9 veckor gamla mellanpudel. Det ska bli spännande att se. Framförallt att se hur Mira hanterar en liten pudel med glorian på sne, hon är tydligen en riktig busig tös.

Jag vill avsluta dagens inlägg med att visa vår mästare till jägare:

Musen har inte en chans!

3 thoughts on “En dag kvar

  1. Att ni orkar gå så långt. Här är alldeles för varmt och insekter som ska in i ögon, öron och näsa. 😦
    Härligt med nystädat hem då är man nöjd sen. 🙂
    Jag tror i alla fall att du städat för att Johan kommer hem. 🙂
    Kram

  2. Jag förstår att du längtar efter Johan, han blir nog glad av att komma till ett nystädat hem där det finns nybakat bröd också. 🙂 Roligt att ni får besök, du får uppdatera med lite bilder på den söta pudeln sedan (och bilder på Mira förstås). 🙂

Kommentera

