Hurtiga!

Idag har vi varit hurtiga, jag och Mira. Vi började dagen klockan 9 med en promenad på vårt gamla berg där vi bodde förut. Det var trevligt att återse det man kan utantill och vi var borta i 1,5 timma. Hittade lite kantareller, tyvärr hade jag ingen påse med mig så jag kunde plocka upp men de var ganska stora så nu är det på gång 🙂 . Väl hemma var det dags för frukost för oss och vi mös på balkongen en stund efter det. Så var jag inne och läste en blogg där det stod om spårträning. Asch då, det är ju mulet idag…så jag och Mira gav oss ut igen vid lunch för att gå spår 🙂 . Jag satte henne i ett träd och gick ett spår med fyra leksaker och slutet som var en kampleksak och en snusdosa med kräftost i 🙂 . Mira satt så fint och tyst och väntade på mig men blev själaglad då jag kom tillbaka – sötnosen 🙂 . Det var så förbannat varmt trots molnen så spåret fick inte ligga så länge innan vi gick det, hon missade första ”pinnen” som var en 5 cm liten träbit. Nästa sak var en plånbok, vilket hon tog lätt och lika lätt gick det att hitta en slangbit och en mindre uppletandetrasa. Slutet gick även det lätt att hitta och efter lite kamp fick hon öppna dosan för det gottaste 🙂 . Jag ville inte förlora pinnen eftersom det är en favorit för Mira och det var Kiwis älskade uppletandesak så vi gick tillbaka till starten och där skickade jag Mira på ”leta”. Det tog 10 sekunder så var den hittad 🙂 . Sötaste tösen. Jag tror hon var lite ivrig i spåret, det var ju ett tag sedan och att det var därför hon missade den för näsa det har gammeltanten. Väl hemma igen sov vi lite middag, i ungefär 45 minuter. Det var ju ändå för varmt att göra något annat. Jag har gjort det några gånger under sommaren och det är vansinnigt skönt.

Nu på kvällen mötte jag upp för en vän och så gick vi ut i skogen för en promenad, vi gick på för mig en ny del i skogen bakom oss så det var extra trevligt. Vi var ute i 1,5 timma här med så  tillsammans med spåret då vi nog var ute i en timma så har vi gått några timmar idag trots värmen. Känns skönt såhär på kvällskvisten.

Imorgon ska jag och Mira till havet och slappa lite. Eller jag kommer slappa och Mira kommer jaga spigg 😉 . Imorgon är det verkligen tisdag, jag har gått hela dagen och trott att det varit tisdag idag haha!

One thought on “Hurtiga!

Kommentera

