Träning på klubben

Idag träffade jag upp Kristina för att gå till klubben och träna lite lydnad. Det hade regnat under natten men det spelade inte solen någon roll, den var varm ändå. Mira fick träna lite på hoppet, hon går inte riktigt ut efter hoppet men till slut fick vi till det riktigt bra. Vi tränade även lite kryp, med mest bra resultat. Hon är en aning snabb men det går ok nu tycker jag. Vi passade båda på att göra lite budföring med hundarna och jäklar, detta är något Mira kan 🙂 . Fort går det och riktigt fint ser det ut 🙂 . Jag hjälpte sedan Kristina med lite bevakningsövningar i skogen. Hennes Trixa klarade det fint tycker jag, vi lurade henne på slutet av patrulleringsstigen (tror jag det heter) då jag gömde mig på höger sida i stället för som tidigare då jag gömde mig  på vänster sida. Hon skulle hitta mig med hjälp av att vinda eller att höra mig vilket hon lyckades med.

Det var varmt så något mer än så blev det inte. Jag och Mira har bara varit ute för att busa under eftermiddagen, det är roligt att brottas och gosa lite i gräset 🙂 . Nu tvättar jag så nu är det tråk för henne men det kan behövas det med ibland.

Jag själv är rätt uttråkad på kvällarna. Jag kan välja att gå långpromenader, men att gå utan hund (det är för varmt med hund) jämt är inte kul. Gillar inte att vara ute då det äntligen är svalt, för då är det rätt så sent (klag, klag, klag 😉 ). Ser fram emot att Johan kommer hem igen. Har pratat med honom då han var uppe på toppen på ett fjäll och vid treriksröset. Men jag som är van att prata med honom varje dag tycker allt att det är lite tyst nu. Vi har i alla fall tränat lite här hemma, jag försöker få henne att förstå ”snurr”. Vet inte om det går så bra dock 😉 , men kul det har vi.

Imorgon ska vi ”hem” till berget, det berg som var vårt berg tills i påskas. Undrar om någon har tagit över det. Vi ska i alla fall dit, jag ska nog gå upp och ut innan frukost så har det inte hunnit bli tokvarmt.

One thought on “Träning på klubben

Kommentera

