Emma och Lina tittade förbi

Jag hade räknat med främmande av Emma och Lina under dagen idag men redan igår fick  jag ett samtal där de talade om att de gärna ville sova över hos mig i natt. Vi möttes upp och gick en liten promenad upp på en äng nära där jag bor. Mira och Linas working kelpie (WK) kom bättre överens än vad jag trodde de skulle göra och snart lekte de till och med 🙂 . Film på det kommer då Emma redigerat bort ljudet av mig och Lina som inte kunde hålla snattran 😀 . Det var så roligt att se dem leka, jag njöt verkligen och längtar nu ännu mer tills Mira kan få en lekkamrat igen 🙂 .

Mira och Linas andra hund, Kickan kom inte lika bra överens till en början. De rök ihop direkt tyvärr. Men efter det var allt lugnt och de gick idag bog mot bog på promenaden, så man ska inte ge upp även om vi hade stenkoll på dem. Kickan förresten, är hela 14 år och det ser man INTE när hon travar med på promenaderna. Hon går lite stelt bak men icke att hon ser ut som en 14-åring inte. Jättekul att se och jäklar så go hon är 🙂 .

Idag började vi med en tur till klubben så Lina och Rut, WK:n kunde träna lite agility. De var jätteduktiga men givetvis kunde jag och Emma inte låta bli att ge experttips 😉 till framtida träning. Imorgon ska de tävla 🙂 , jag håller tummarna så de blir blå!

Vi fortsatte sedan ut till havet där vi grillade och mös i solen. Mira visade upp sitt nya intresse som hon började praktisera igår, jakt på spigg (syns även på första kortet att hon letar efter dem). Hon går och letar efter småfisk (storspigg) i vikarna och hugger sedan i vattnet och tassar på botten. Hon lyckas faktiskt fånga dem ibland, det trodde jag inte.

Emmas foto får visa hur söt hon kan se ut då hon tittar på fisken:

Jag vet att Lina försöker få mig att skaffa en WK. Men inte är det väl svårt att motstå denna?

Lätt som en plätt eller hur?

Jag passade på att mysa lite med lillsnigel, försök att inte bländas 😉 .

Jag visste inte att de kunde vara så stilla så länge 🙂 . Mysigt värre var det! Emma har tagit även detta kort.

Imorgon ska jag ut och plocka hjortron, eller jag hoppas att jag ska det. Vet ju inte om blommorna gav bär och eftersom jag redan har letat fram recept på sylt så kommer jag väl inte hitta några 😉 . Myggmedel ska först inhandlas i alla fall, Johan verkar ha tagit med sig båda (troligen har jag tappat bort det ena men det säger jag ju inte högt 😉 ) sen bär det iväg ut på mossen…puh, det blir till att smörja in sig med solskydd också.

Ha en fortsatt go fredag!

2 thoughts on “Emma och Lina tittade förbi

Kommentera

