På utflykt

I fredags tog vi katt och hund och drog till havet 🙂 . Vi firade fredagen med att äta räkor och dricka pärondryck tillsammans med djuren. Det var andra gången Qeso fick följa med och han gillar det verkligen (vilket i och för sig inte är så konstigt). Havet var lite farligt tyckte han men asspännande att gå i ”skogen” (lite sly 😉 ).

Mira har blivit galen, eller kanske inte men hon har blivit så busig. Två gånger pockade hon på min uppmärksamhet – ”jag vill leka!” Vi busade med hennes oxöra och med den till slut tomma flaskan. Det känns verkligen kul att hon busar mer och mer. Jag uppmuntrar henne i och för sig ganska mycket nu när jag inte har en lättstressad Kiwi att ta hänsyn till. Hon har nog fått stå tillbaka ganska mycket, all hänsyn har gått till Kiwi tyvärr. När Kiwi väl ville leka så tog vi henne före, för Mira var ju så lättlekt…mycket dumt man har gjort…

Helgen gick alldeles för fort men nu är det bara tre arbetsdagar kvar tills jag har lite drygt två veckor ledigt. Det ska bli skönt 🙂 . Det är inte så aktivt på jobbet just nu, dels är jag nästan ensam (jag och en till på ”vinden” där jag har mitt kontor) och dels är det upp emot 27 grader på rummet. Koncentrationsförmågan är inte den bästa kan jag ju meddela. Finns inga regler som säger hur varmt som är max, bara hur kallt det kan vara. Så, det är bara att ta på sig så lite som möjligt och försöka jobba lite.

På semestern kommer Tina och hennes familj upp några dagar, det ser jag fram emot. De hämtar en aprikosfärgad mellanpudel imorgon, så den ska jag få träffa då också.

Avslutar med ett kort på ”pesen” och Johan 🙂

3 thoughts on “På utflykt

Kommentera

