Gotland 2010

När vi kom hem från Gotland låg inte en uppdatering av vår resa som första prio. Kiwi och jag hade en dag kvar tillsammans så hon gick före. Men nu känner jag att jag vill visa min blomma och på samma gång visa er vad vi såg på Gotland. Det var några underbara dagar, sol men ganska mycket blåst så jackan var på. Det jag satte sig hårdast på hjärnan är lammfilén vi åt till lunch (!), fikat i en kyrkruin och detta:

Kiwis tokryck med en död (och rätt rutten ;)) spätta. Om ni tittar nedanför hennes nos ser ni den. Detta var ett av de få tillfällena då den rätta Kiwi kom fram, den jag visste fanns där inne och som normalt sett skulle ha kommit fram varje dag. Då såg jag att det var en ung hund där inne någonstans i alla fall. Här känner hon ingen smärta, här har hon kul 🙂 .

Här var vi vid rauken ”Sjöjungfrun”. Vi försökte få till ett familjekort framför rauken men Kiwi ville inte det. Vi tog två kort, på det andra viker jag mig av skratt 😀 . Johan sitter från början med båda hundarna, jag trycker till och springer mot Johan varvid Kiwi ”sliter” sig från Johan och springer ut och skäller ut mig 😀 . Jäkla käring till att springa sådär, sluta genast! 😀

”Systrar” och bästa vänner – för alltid ❤

Hunden framför hunden…

Fan vad  jag saknar henne…

6 thoughts on “Gotland 2010

  1. ja, precis! En aussie. Aila ska ju flytta till min kompis Johan till hösten.. Hon är där nu i helgen och de har det jättebra ihop! Jag kan tyvärr inte ha tre hundar, och när Vazy inte kan träna mer, då kommer jag nog förstöra Aila tror jag och vi kommer frustrera ihjäl varandra, det blir inte bra. Så det är bättre att jag hittar en hund som är mer passande för min träningsnarkomani. Johan passar perfekt för Aila som springer i skogen hur länge som helst och vill ha en hund som sällskap att aktivera och mysa med ( och som sällskap på långa skogsrundor).. Det blir jättebra känner jag, även om det varit ett supersvårt beslut… Vad ska du ta för valpis?

  2. jo, jag menar att vi blir lätt frustrerade tillsammans i träning.. hon är duktig men väldigt ljudlig, och lätt stressad och frustrerad.. men hon vill så mycket! iallafall så passar det bättre att träna med henne utan krav på att tävla.. nu när jag har vazy så byter jag ut aila mot vazy när det känns jobbigt, och då blir det bättre, så kan jag byta tillbaks sen när vi lugnat oss ;);) men när inte den möjligheten kommer finnas så tror jag det inte kommer gå så bra… men det blir jättebra nu.. i september flyttar hon på provperiod fram till jul för att vi ska se om det passar oss båda..

    Vad spännande med kelpie! Känner rätt många kelpies nu, vad är det för kennel?

  3. Fina, fina Kiwi! Klart att du saknar henne, något annat är väl inte att vänta. Hoppbilden är ju verkligen hur underbar som helst! Kramar!

  4. Instämmer med föregående. Den bilden ÄR Kiwi. Älskar bilden på systrarna med. 🙂 Tror jag det att du saknar henne, konstigt vore det annars.
    Kram

Kommentera

