Premiärdopp!

Igår var det midsommarafton och jag spenderade den med Johan, Mira och svärfar. Hoppas ni passade på att njuta för det ljusaste dygnet har redan varit och nu går vi mot mörkare tider, snart är det vinter igen….

Igår badade Mira för första gången i år (trodde ni det var jag som hade badat, är ni galna 😉 ). Hon gillade det och simmade ut flera gånger efter en pinne och när hon kom upp igen så fick hon tokryck ( 😉 ). Hon sprang i blåbärsriset och mellan mig och Johan – hon skällde till och med en gång. Busigt värre att vara blöt 🙂 .

Hon fäller för fult nu, damen. Nu ser hon äldre ut helt plötsligt tycker jag.

Men hon är fortfarande vacker 🙂 .

Vi var ute vid klubbsjön igår och åt ”förrätt” bestående av sill, kräftsallad (den är min den :D), och rökt lax. Mira fick lite potatis och sill hon med.

Den som väntar på något gott 🙂 .

Sen kom molnen och efter en promenad och lite väntetid medan vi tittade på molnen för att se vad som skulle hända så beslöt vi oss för att grilla hemma på vår balkong. Det blev inget regn men det var ganska skönt ändå att vara innanför glad där det var varmt och skönt.

Ha en fortsatt trevlig helg, till veckan drar jag och Johan till fjällen!

8 thoughts on “Premiärdopp!

  1. Härligt att hon är så pigg lilla Mira. Klart att hon med måste få smaka av godmaten. 🙂 Kiara har inte fått bada ännu men det beror mer på att vi inte har varit på nåt badställe. Det måste snart åtgärdas. 🙂
    Ha det underbart i fjällen.
    Kram

  2. Har helt missat att du tagit bort Kiwi, usch vad tråkigt! Men jag vet precis hur det är, Hoover gick lämna mig bara tre år gammal pga höfterna men det var de bästa och enda alternativet.

    Spännande med ny valp, blir det en lapsk igen?

    Ha de fint på fjället! Inte alls avundsjuk, nej då…

  3. Klart hon är vacker, finaste Mira! 😀
    Låter som trevligt midsommarfirande får jag lov att säga. Pulver avstår nog gärna från att bada, fast plaska med tassarna kan han nog göra om det är tillräckligt varmt ute. 😉

  4. Åh va kul med kelpie! Från vilken kennel?

    Ja du, åsikterna om hane vs tik är ju många 🙂 min erfarenhet är att hanarna är mer mammiga än tikarna. Sen känns hanar mer ärliga, gillar de inte någon annan hund så visar dom de tydligt medan tikar känns mer lömska. Är uppvuxen med två tikar men har bara själv haft hanar och föredrar pojkar. Har ju en tik på prov, dock kastrerad, och det är lite annorlunda jämfört med grabbarna men vi känner ju inte varandra ordentligt än 🙂

Kommentera

