Sökträning med fast rulle

Idag var det då dags igen för sökträning. Det var länge sedan jag hade så kul i träningen som nu, allt bara flyter på. Det var länge sedan det var så, det var på min och Nikitas tid då vi tränade sök och lydnad. Nikita var dock inte lika duktig sökhund, hon sprang ut och ställde sig på något högt ställe och spejade av…väntade på att någon skulle göra bort sig och låta lite. Gjorde de inte det gav hon ett frustrerat skall och började söka 🙂 . Älskade vän.

Sökträningen och agilityträningen med Kiwi var också en härlig tid då det mesta fungerade, det var givetvis inte så att allt såg perfekt ut men det var inga större problem med själva träningen av ”momenten”. Tänk om den jävla ryggen inte hade varit dålig 😦 . Tre veckor idag 😦 . Det känns som mycket längre, jag kan nog fortfarande inte förstå att hennes mjuka panna inte går att smeka längre, hennes söta nos inte kommer dutta efter pussar igen… lilla blomman.

Åter till trevligare saker…

Jag vet att Mira har tränat sök både med fast och med lös rulle. Så idag skulle det bli premiären med fast rulle tillsammans med mig. Fyra figuranter, tre med fast rulle och en där figgen skulle springa iväg då Mira var strax intill och sen belöna i massor 🙂 . Hon tittade efter godis och/eller lösrulle någon sekund innan hon tog sin egen rulle och sen sprang hon tillbaka till mig. En gång stannade hon upp någon sekund mer, gav figgen en puss och tog sen rullen 🙂 . Hon håller den bra, ända in till mig då jag säger loss och sen får hon visa. Det måste hon dock bli bättre på, att förstå att visa betyder att hon ska gå ut igen. En gång tvekade hon och en gång fick jag säga det två gånger. Så var det inte förra gången så jag vet inte om det bara var tillfälligt. Vi får se nästa fredag (inte midsommarafton) då det är dags för sök igen.

På onsdag är det dags för andra bruksgrenen på provapå-kursen…sök 😉 . Haha!

Ha en trevlig kväll 🙂 . Jag ska ta och lägga mig, imorgon är en annan dag.

4 thoughts on “Sökträning med fast rulle

  1. Hm, undrar varför jag inte får några uppdateringar när du skriver?! Får kolla upp det…

    Härligt att träningen med Mira är så rolig och att hon är så duktig!! 🙂

    Tyvärr kommer jag nog inte ned till dig, den helgen agilitytävlingen är ska min bästa vän ha födelsedagsmiddag då hon fyllt 25, så jag är bjuden dit. Men hoppas vi kan ses snart ändå. Sen kommer jag åka ned till Lina och bila med henne upp till Luleå där vi ska bo hos Eva, så det blir de resor jag tar mig ann under semestern tror jag.

    Kram!

  2. Jag tror inte det var det, då jag hade valt att prenumerera på din nya blogg på Bloglovin, men sen dök alla inlägg upp i efterhand så nu verkar det vara löst i alla fall. 🙂

    Du är föresten inte hemma 16/17 juli? Då kommer jag, Lina, Kickan och Rut passera Härnösand nämligen. Vore trevligt att träffas och prata och kanske träna lite ihop. 🙂

Kommentera

