Finns inget dåligt väder…

Det stämmer faktiskt att det inte finns något dåligt väder. Idag cyklade jag hem från jobbet i ösregn och blåst, gick så bra så för jag har bra regnkläder (tack Lundhags outlet i Järpen!). Nog för att jag blev lite blöt i rumpan men att sätta sig på en blöt sadel utan att bli blöt efter ett tag krävs det nog gallon för att undvika. Hur som helst så cyklade jag hem en halvtimma tidigare från jobbet idag för att ta ut min friskvårdtimma tillsammans med Mira. Vi tog en timmes promenad i skogen, tränade lite skall för det var ett tag sedan. Mira är ingen höjdare på att skälla otroligt nog. Men vi ska nog få till ett stadigt skallande utan uppehåll någon gång vi med 🙂 . Väl hemma igen tränade vi lite nostarget, jag har länge funderat på hur jag ska få Mira att inte bita tag i den. Hon är så jäkla snabb och även om jag lyckas belöna för nosdutt flera gånger i rad (alltså belönar så tidigt så hon inte hinner bita och inte belönar då hon försöker ge den till mig så har det inte funkat). Men idag så, kom jag på lösningen. Jag tejpade fast den! Kunde inte tejpa fast den i golvet för då tar hon tassen och jag vill undvika det till en början. Nu se, gick det bättre! Tungan kom ut lite, hon försökte slicka upp den då hon inte kunde  ta upp den med tänderna. Men duttade, det gjorde hon de flesta gånger. Några fler upprepningar så 🙂 . Vi tränade även lite apport, eller fasthållande av apporten. Hon blir bättre och bättre på att inte lämna av den förrän jag säger tack. Jag kunde till och med ta fram godiset framför näsan på henne idag. Första gången försökte hon släppa men då tog jag både apportbocken och ”åt upp” godiset och då släppte hon inte apporten andra gången 😉 .

Imorgon ska vi ge oss ut till klubben och träna lite framförgående och så ska jag se hur hon klarar ett helt ff utan belöning. Hon kan ju det, det vet jag men det var länge sedan hon tävlade så jag måste prova och se hur hon håller.

Nu ligger Mira och äter på ett stort ben och jag sitter med godis, båda har vi vårt fredagsmys 🙂 .

One thought on “Finns inget dåligt väder…

Kommentera

