Valpdrömmar

Det märks tydligt på antal besökare att det var Kiwi som drog (?), kanske visade jag inte upp nog av Mira på ”den tiden” så besökare känner igen henne? Besökarantalet har i alla fall minskat rätt så mycket och vad jag ska göra åt det vet jag inte.

Men, asch då jag skriver ju för mig och vem vet, kanske kommer besökarna tillbaka då det kommer en ny fyrbening in här. För så klart kommer Mira inte vara ensamhund allt för länge till, jag hoppas det i alla fall. Det vore så kul att få vara med från starten, en liten valp som man kan praktisera allt det man kan på ett oskrivet blad. Jag ser fram emot att träna och ha som mål att tävla. Jag hoppas det äntligen är min tur nu.

Tankarna finns så klart redan i huvudet och första kontakten med en uppfödare är redan tagen (jag är ute i god tid 😉 ) men hur får man uppfödaren att förstå att just jag ska få äran att bli utvald att få köpa en valp? Att jag är tillräckligt duktig för att få köpa just den rasen av just den uppfödaren? Jag är van genom jobbet att prata men vet mycket väl att jag lätt kan trassla in mig när jag är nervös. Hur tränar man (bort) det?

Jag tycker det kändes jättenervöst att kontakta en uppfödare för att prata eventuell valp och det vet jag att jag inte är ensam om. Jag nöjer mig så klart inte med bara vilken som helst 😀 utan vill ha en av de som jag (och givetvis alla andra 😉 )  klassar som en av de bästa och det ökar ju bara på nervositeten när man ser upp till deras arbete för rasen.

Sen är det nästa steg, väntan att få svaret om man får en valp eller inte. Usch och fy, vilket platt fall om man inte skulle få köpa någon.

Nej, nu släpper jag det :).

Jag och Mira är ensamma fram till lördag kväll, Johan och en vän är ute och fiskar. Det ska så klart regna hela helgen men vi ska fortfarande ut och träna uppletande och kanske lite lydnad på lördag. Jag har bra kläder och man är garanterat ensam i skogen och ute på klubben. Jag förstår inte varför man är så rädd för lite regn 🙂 , det kan vara riktigt trevligt att träna då med och hunden lär sig ju att det inte är hela världen att den blir blöt om magen 🙂 .

Idag blev jag förresten firad av mina arbetskamrater (har ju fyllt 30). Jag fick ett presentkort på spa 🙂 . Jag har redan ett kort där som räcker till övernattning och inträde till spa´t så nu har jag behandlingar också 🙂 . Supersnälla arbetskamrater!

Nu ska jag ta mig en smörgås, känner att det suger i en annan tarm också, inte bara valptarmen.

4 thoughts on “Valpdrömmar

  1. Vad elak Johan är som inte tar med Mira på fisketuren, hon som gillar det så mycket. 😉
    Härligt med spa, jag längtar tillbaka till mitt lilla spa. Får nog bli till födelsedagen. 🙂
    Kram

  2. Va spännande med valp. Jag håller med, tycker det är lite jobbigt att ringa och prata med uppfödare. Men jag tror samtidigt att dom är glada om man gillar att träna och kan tänka sig att tävla. Det är nog rätt många som inte gör något med hundarna. Vad blir det för ras?

Kommentera

