Träning!

Nu har äntligen motivationen att träna kommit tillbaka. Jag skulle ju börja träna så flitigt på klubben nu till våren och när vi flyttat så jag kan gå en lagom promenad dit. Men jag hade ingen motivation och det förstår ni nog varför. Men nu, idag på jobbet kom det åter. Jag mailade Johan (som jobbar på samma arbetsplats men i ett annat hus 🙂 ) att jag skulle bege mig till klubben efter jobbet och träna lite med Mira. Johan ville hänga på så vi tog ut vår friskvårdstimma och gav oss iväg genom skogen.

Mira var så taggad. Vi började med att leka och de första gångerna jag kastade leksaken så sprang hon till Johan med den 😕 . Nåja, eftersom han inte gjorde någon ansats att vilja leka med henne just då så dög jag också. Jag visade honom hur lätt man kan få en lekande hund att vilja ha leksaken ännu mer och inte släppa. Jag började ”skrika” åt Mira att hon skulle släppa och att leksaken var min, samtidigt som jag då och då ”dunkade” till henne. Mira blev som tokig och morrade och bet ännu mer i leksaken 8) .

Vi tränade apportering, förflyttningar på stället (mest för att hon är så duktig på det och jag tycker det ser läckert ut 🙂 ), inkallning och lek. Hon har en fin galopp ut till apporten och griper den bra men travar tillbaka. I och för sig med bra tempo men jag vill ha galopp där med, vi får se om jag löser det. Första inkallningen gjorde jag om då hon inte startade nog fort, hon galopperade då hon väl startade men det tog någon sekund för långsamt. Andra gången gick det utmärkt. Vi gjorde en inkallning med ställande också vilket gick bra. Under tiden som vi avslutade träningspasset med ett längre lekpass så började det regna lite. Det var passande för just då tyckte jag att vår träning för idag var klar. Vi gick sedan vidare genom skogen och kom hem nu vid halv nio. Tre timmar, inte så illa på en vardag 🙂 .

Imorgon är en rolig dag för Mira och mig. Jag har anmält oss till en skojkurs. Jag ville så gärna ha något att se fram emot när jag hade tagit beslutet om Kiwi så jag anmälde mig och Mira till en provapå-kurs. Vi ska ”prova” grenarna rapport, sök, spår och bevakning. Jag har inte provat rapport och bevakning och Mira har inte provat bevakning hon heller så det ska bli kul. Men det roligaste är ändå att få göra en kurs som kommer passa Mira så perfekt. En skogskurs 🙂 . Imorgon är första tillfället och vi ska börja med rapport.

Ha en underbar kväll!

3 thoughts on “Träning!

  1. Härligt!
    Det var precis vad ni behövde alla tre tror jag. 🙂
    Kul med prova på. Det ska vi ha för oss instruktörer till hösten. Det ser jag fram emot.
    Kram

Kommentera

