Bildbomb

Det är svårt att ta bra bilder när det är så små rum. Men jag tar på det som jag tycker är fint 😉 . Den första visar vardagsrummet, med den limegröna (den blev mer mörkgrön än limegrön) väggen. Mittemot den väggen är det fönster med utsikt över havsviken. Balkongen har sin öppning, hör och häpna från sovrummet. Så när vi har gäster så måste vi leda dem genom där. Trist tycker jag.

Nästa bild var ännu svårare att ta så det blev köksbordsdelen.

Bredvid bokhyllan är ytterdörren och korgen som står till vänster (tvättkorg från IKEA som vi har återvinning i) gränsar till själva köksdelen.

Så, nöjda? 🙂 .

Imorgon ska Qeso till veterinären. Hans så kallade finnar (enligt en annan veterinär) blir inte bättre, snarare tvärtom. Han är sårig och tappar päls på hakan. Kliar sig inte vad vi har sett dock. Det är konstigt. Men nu åker vi ner till Sundsvall i alla fall, det känns bättre.

Kiwi har börjat okynnesdricka. Förr drack hon ju mycket och det gör hon än, när matskålarna var nere. Men nu dricker hon jämt tycker jag. Hon verkar inte vara törstig utan dricker bara. En annan tanke är ju diabetes, jag ska läsa lite om det men jag vet inte. Hon har i alla fall börjat kissa inne då och då för att hon dricker för mycket, känns inte så bra. Vi får väl se, jag är ju en hönsmamma så vi kanske åker in och tar ett prov för säkerhets skull.

Nu kallar den nygjorda kladdkakan 🙂 .

6 thoughts on “Bildbomb

  1. Vad fint det ser ut! 😀

    Hoppas att veterinären kan svara på era frågor, det är väl bättre att vara en hönsmamma och kolla upp det för säkerhets skull i onödan än att man ska få ångra sig i efterhand att man inte gjorde nåt tidigare.

  2. Det ser ut som ni har kommit fint i ordning i nya lyan 🙂

    Fast jobbigt med Kiwis drickande, hoppas ni kan få bort beteendet på något vis eller medicinera om det nu skulle vara något fel och jag hoppas att det onda släpper i takt med vårvärmen, asfalt är inte bra!

    Måste också tillägga att bilden på Mira var jättefin , hon åldras med värdighet damen !! Jättevacker tjej !

  3. Tack för ditt inlägg på min blogg ! Jag ser fram emot att lära känna er alla med lapsk. Känner ju några nu….Ses vi på Riksstämman ? Vi har träffats vet jag för jag har beundrat din R. Glamour 🙂

Kommentera

