Börjar det igen nu?

Jag har inte skrivit något om detta men Kiwi har börjat få ont igen. Jag hoppades så under vintern då hon var bättre att nu, var vi på rätt väg. Kanske hoppades jag till och med att det skulle växa bort. Men nu när vi slutat med täcket eftersom solen värmer så har hon börjat pipa igen. Bara två gånger än och alltid då hon legat en stund och ska vända på sig. I fredags pep hon till och vände huvudet efter rumpan. När jag klämmer lite försiktigt gillar hon det inte alls, det drar i skinnet från där revbenen slutar och bak vid höfterna vänder hon huvudet mot mina händer. Idag skulle hon nog haft täcket på sig då det var en ruskig dag, men det tänkte jag inte på 😦 . Jag märker dock inget under promenaderna, kanske går hon lite segt i backarna men det är alltid på väg hem så jag vill inte (och får inte) väga in för mycket i det. All denna asfaltpromenerandet är inte bra för henne, helt klart. Jäkla snö, försvinn från skogen!

8 thoughts on “Börjar det igen nu?

  1. Vet hur jobbigt det är att ha en sjuk hund riktigt jobbigt. Snart är det sommar och då kan man simma med hundarna vilket är toppen om man har en hund med problem och alldeles gratis vilket inte är helt fel när allt ska kosta så mycket. Bygger så bra med muskler och det är milt mot kroppen.

Kommentera

