Äntligen hemma igen

I fredags styrde jag kosan till Värmland och Säffle för att på lördagen vara med på dopet av en dotter till en vän. Jag hade tänkt vara där hela helgen och sen åka vidare till Göteborg och ett möte med jobbet. Men så slog det mig att jag bara skulle vara en kort bit ifrån Bengtsfors och då kom givetvis familjen före. Jag fick åka med en ny vän (jag älskar att träffa nya människor och vissa klickar man direkt med) till Bengtsfors och fick sen njuta av syskonbarnens tjut då de såg mig 🙂 . Alltid lika roligt att vara efterlängtad. Jag började söndagen med att säga hej då till Tina som skulle upp till mig (!) och sen vidare till Umeå och sen gick jag en rask tvåtimmars promenad med min systers hund Fabbe och vännen Petra med Tim. Jag spenderade sedan söndagens lunch med min syster Pia och båda syskonbarnen Johannes och Oscar. Vi var ute i skogen och kastade sten i en stor vattensamling och åt korv och kakor. Sen avslutade jag lördagen med en långtur med samma syster, Petra och hennes vän. Vi gick i skogen och hundarna (en lapsk, en whippet och en springer) njöt av att äntligen kunna gå i skogen igen. Jag njöt minst lika mycket, där nere var det ju ingen snö! Jag kunde gå i skogen!

På måndagen åkte jag vidare ner till Göteborg och vackra Hönö för ett möte med några människor från hela Sverige. De längst upp i norr kunde dock inte ta sig ner pga askan som nog ingen har missat. På tisdagen var det tänkt att jag skulle hem igen med flyg. Jag brukar inte flyga, jag försöker ju tänka på miljön så mycket som möjligt. Men det var flyg eller nattåg som skulle föra mig till Sundsvall klockan 04.00 och sen vidare fem mil till Härnösand som jag valde mellan och mitt i veckan var en timmas flyg det som vann. Men det straffar sig att inte tänka på miljön jämt bara så ni vet. Fast en natt till i Göteborg, bo en natt till på hotell och vänta ytterligare en dag för att komma hem till min älskade familj. Jag tog det dock med lugn, om man skulle känna att man blir upprörd kan man ju bara tänka lite på de som faktiskt bor på ön och måste leva i det varje dag. När vi väl kommer hem kan vi glömma allt vad vulkanutbrott heter och fortsätta med våra liv. De på Island har inte lika stor tur, även om de flesta verkar ta det med ro och mest oroa sig för djuren.

Sitter just nu och väntar på att något gott ska bli klart. Jag gör ugnspannkaka med blåbär 🙂 . Det låter så gott så nu var jag tvungen att prova. Kiwi och Mira ska få smaka lite, dagen till ära. Det är ju inte varje dag någon fyller år menar jag 🙂 .

Imorgon är det fredag och jag har knappt jobbat känns det som. Idag gick dagen oerhört fort och likadant kommer det vara imorgon. Tina kommer hit på kvällen och har beställt ett glas vin så det får bli till att gå till Systemet efter jobbet. Helgen kommer spenderas på IKEA och i skogen, jag och Johan ska ha en myshelg så förutom handlandet av en garderob så hoppas jag på en god middag (givetvis inte gjord av mig 😉 ) och en söndag i skogens tecken med räkor till efterrätt 🙂 .

Ha en mysig fredag och helg alla!

5 thoughts on “Äntligen hemma igen

  1. Låter ju som om du har haft en riktigt trevlig resa, trots att det blev lite bökigare att ta sig hem. 🙂 Hoppas att ni också får en riktigt trevlig helg, och utav era planer att döma så tror jag nog ni får det.

  2. Det blir karantän i tre veckor… 2 ½ vecka kvar med andra ord… lite synd eftersom att jag tänkt att Pulver skulle följa med mina föräldrar till stugan på Valborgsmässoafton så att han kommer undan alla smällare, men nu får han snällt följa med oss till Skellefteå istället så att han inte smittar ned deras hundar också.

Kommentera

