En bra dag

Idag har jag varit duktig om jag får säga så 😉 . Jag började med en arbetsdag full av aktiviteter, precis som jag vill ha det. Full fart från start 🙂 . Väl hemma tog jag hundarna på en stadspromenad till Miras förtret. Hon ser misshandlad ut då jag drar med henne på asfaltpromenader men man kan inte alltid få allt man vill och jag var tvungen att posta det trasiga täcket. Sen gick vi hem och tränade lite apportering. Mira pep lite men det var dumt av mig att träna rätt innan maten då de är hungriga. Men förutom det så gick det så jäkla bra. Tre gånger har vi kört och nu håller hon fint och håller emot då jag drar och puttar på den 🙂 . Stjärna, det är vad hon är.

Kiwi tränade jag inte med, pep Mira så kan man ju tänka sig vad Kiwi skulle göra 😉 . Men efter maten tränade jag lite target med dem och där är Kiwi stjärnan, Mira kan inte riktigt förstå varför det inte går lika bra med tassarna som med nosen 😉 .

Jag har precis deklarerat förresten. Jag ska betala tillbaka 1000 kronor, A-kassa säger jag bara 😉 . Jag hade det förra året så jag ska väl vara tacksam för att jag inte hade det fler utan att tänka på det. Förr har jag ju alltid dragit av extra.

Nu, slapp och lite snack med Johan.

7 thoughts on “En bra dag

  1. Håller fullkomligt med Mira. Jag går mycket hellre i skogen. Ska man handla så finns ju alltid internet. 🙂
    Ska man posta nåt så lägger man det bara i brevlådan så tar postis det när han kommer. 😉 Så är livet på landet. 😀
    Kram

  2. Klart man hellre vill gå i skogen när man är hund 😉

    tråkigt med deklarationen …själv blir det en bra slant tillbaka in på min konto i år också , jätteskönt!

    Här vaknade vi till vita vägar igen i morse …jättefestligt tycker åtminstonde matte 😦

  3. skit när man får betala tillbaka, det har jag typ alltid fått gjort men inte denna gång. Jag får tillbaka, gissa om jag är glad :))

    Kul att det går framåt med apporteringen!
    Blir det kanske någon tävling i lydnad för er ?

  4. Apportering är så skoj när det går bra :9 tänk dig att lilla skitungen här faktiskt kommer tillbaka och sätter sig brevid mig nu 😉 fast vi behöver jobba mycket emr än så för hon släpper direkt när jag rör min hand neråt, men vi jobbar på 🙂

Kommentera

