Söndag

Kände för att sätta in en bild från förra hösten, jag är så sugen på att träna! Jag minns så hur nöjd Kiwi var då hon hittade klöven, i år blir det dock inga älgklövar utan rådjur, dessutom har jag hartassar 🙂 . Jag hoppas vi ska kunna start öppen klass i år, jag vet bara inte riktigt hur jag ska lägga de nya vinklarna, om man går i sitt eget spår eller en bit i från och i så fall hur långt. Dessutom är det ju skott med och jag är lite nervös för att det ska förstöra trots att hon inte reagerar så mycket på skott, men hon är inte riktigt oberörd. Jag ska hålla utkik efter kurser. Det var ju planerat att gå en i höstas men hennes rygg och alla turer med den gjorde så jag la det på hyllan. Att hon inte klarar av spåret är jag inte orolig för, hon har näsan med sig den damen.

Idag skiner solen och värmer verkligen. Jag och Anna gick en tur tillsammans upp på Spekstaberget och fikade där uppe och jag hade för mycket kläder på mig vilket jag ser som ett gott tecken 🙂 . Det är verkligen underbart ute så jag tror jag ska ta en tur till under tiden som tvätten renar sig i maskinen. Jag måste passa på, den kanske är borta imorgon. Sen väntar dammsugaren ivrigt på att jag ska starta den. Åh va det är skit att bo på nedre plan med ingång rakt in, varför glömmer man sånt för. I förra lägenheten ramlade all skit av på väg upp men nu sprider den sig i hela lägenheten. Dammsugning och sopning varje dag…urk. Men snart torkar det upp ute och då kommer det ju minska.

Igår var jag och två vänner på Birsta. Jag trodde jag skulle handla kläder men jag köpte mig bara en kofta. Sen hittade jag en lykta till balkongen och eftersom det bara var fyra kvar så köpte jag en trots att Johan inte var med, jag hoppas han gillar den också. På kvällen gick sedan jag och tjejerna till Anna och partade. Vi åt gott, drack drinkar och spelade spel. Jättekul! Bara tjejer 🙂 . Jag hittade på en drink som sedan kallades diskvattnet. Den såg ut som det 😉 . Det var rom (tydligen, jag trodde det var sprit 😉 ), fruktsoda och en juice som innehöll kokos och ananas. Det var den sista som gav den fina färgen av diskvatten, men den var god 😀 .

Halv ett i natt gick jag och la mig, det var länge sedan jag la mig så sent 😉 . Jag var inte ens trött 🙂 . Nu på morgonen mös jag och tjejerna i sängen med mig, det var mysigt. Mira som aldrig har velat vara uppe i vår säng förr har sen påsk väldigt gärna velat vara nära oss, mysigt 🙂 .  Nu väntar tvätten!

4 thoughts on “Söndag

  1. Härlig bild! 🙂 Det är lite smidigare att rymma rådjursklövar i frysen om man jämför med älg. 😉

    Haha, vi bor tre trappor upp och ändå drar Pulver in hur mycket grus och sand som helst just nu. Spelar liksom ingen roll hur ofta man städar, det finns överallt ändå.

    • Tack för den bilden. Jag har dock koll på hur man ska lägga den med de måtten som är i bilden, men hur långt emellan är det då man går återgången. Ska man gå i sina egna spår eller ska man gå bredvid och i så fall hur långt emellan?

Kommentera

