Nytt täcke!

Glömde berätta att Kiwi fått ett nytt Back on track. Det gamla gick sönder där snöret sitter fram. Kanske inte så mycket att ojja om men jag tycker det ska hålla i mer än ett halvår. Så jag kontaktade företaget och de skickade ett nytt täcke till mig. De har ändrat storlekarna så det jag fick blir Miras efter sommaren för det passar henne bättre. Men det jag ville säga är att de har utvecklat täcket till det bättre. Förr var det ju bara ett snöre som höll ihop täcket fram, men det räckte inte för Kiwi då täcket ändå hängde på bogen. Det var för stor öppning till halsen helt enkelt. Men nu har de ett dragsnöre i nacken som drar upp täcket vid behov samt två snörningar fram som drar ihop det mer. Så det passar mycket bättre nu och på Mira ännu bättre. Hon hatar det givetvis men liksom Kiwi kommer hon under nästa vintern komma fram till att det är ganska skönt med täcke när man är kall om gumpen 😉 .

Jag hade förresten slutat med täcke på promenaderna nu när det blivit plusgrader men nu ska jag börja igen. Ett bevis för att täcket fungerar är att Kiwi verkar ha ont igen. Hon backade från handduken idag och steppar med bakbenen när jag ska torka henne bak. Det har hon inte gjort på ett bra tag. Inte för att vi har torkat henne så ofta under vintern men vi har i alla fall gjort det i ett sträck under minst två veckor nu och det är först nu igår och idag som hon börjat med det.

Nu ska jag ta och duscha snart, de har stängt av värmen idag på dagen men nu efter 20 ska varmvattnet vara tillbaka. Sen blir det natten och imorgon är det fredag 🙂 . Bästa dagen i veckan!

7 thoughts on “Nytt täcke!

    • Ja det är skoj att åka med hundarna. För oss går det inte så fort dock, måste tänka på Kiwi, eller jag säger att det är så i alla fall 😉 .

  1. Åh, jag hade inte läst på ett tag. Vilken härlig påsk ni verkar ha haft, fast jag fick ju en liten smygtitt på mms. 😉 Måste bara säga att jag tycker Mira har blivit så himla fin! Alltså, hon har ju alltid varit fin men det riktigt lyser om henne, gamla gumman. 🙂

    Kram

    • Ja hon är fin, tack så mycket. Det märks att hon njuter av livet och hon verkligen älskar att springa med då vi åker skidor 🙂 .

    • Ja det känns jättebra att de har utvecklat täcket. Jag får dock köpa ett nu snart till Kiwi, det är för stort så det stör henne då hon skiter 😉

Kommentera

