Gräsänka

Johan har åkt för att möta våren. I morse klockan 05.00 åkte vi ner till tågstationen och lämnade av honom, jag och tjejerna. Det var tidigt, men så kom jag tidigare till jobbet och tidigare hem så det var ganska bra ändå.

Jobbet var roligt, jag hade möten och arbetade med ett dokument som ska ut senare under våren. Jag lär mig så mycket nytt hela tiden. Det senaste är programmet Indesign som jag ska använda mig av för att göra de rapporter och dokument vi tar fram snyggare inför tryck. Sånt gillar jag 🙂 .

Idag gick jag och tjejerna till veterinären för att köpa foder till Qeso. Vi delade på ett äpple på väg dit men det skulle vi inte ha gjort. Vissa hundar får ont i magen av äpple helt och hållet, andra som Kiwi får ont i magen när hon äter för stora bitar. Det hände idag. Hon hade så ont så hon la sig på backen och kved. När ska jag lära mig att hon inte kan äta ordentligt! Jag led med henne och jag mår så dåligt och är så arg på mig själv varje gång det händer. Att göra lyxiga lördagsmiddagar med hundmat, knäckebröd, morötter och fil finns inte på kartan att göra till Kiwi. Hon spydde dock till slut och sen satt hon en stund innan vi kunde gå vidare. Lilla tösen.

Snart är det helg och med den kommer shopping med vänner, mysparty och drinkprovning med samma vänner och några till och sen pyssel. Förutom det ska givetvis hundarna få sitt, på lördagen innan jag åker och handlar ska jag gå en tur till klubben och träna lite. Vi var förresten där i förrgår, Mira var supertaggad och tyckte det var jättekul! Jag blir så glad 🙂 . Kiwi var helgalen, men det är ju ingen överraskning…

Jaha, så sitter jag här…ensam, varje gång han åker är det skönt att bli ensam. Så när han har åkt vill jag bara att han ska komma hem igen. Hoppas han får fisk. Ja, jag glömde skriva vart han skulle. Han är just nu på västkusten och fiskar havsöring. Han måste få leka ibland precis som jag 🙂 .

One thought on “Gräsänka

Kommentera

