Promenad med sällskap

Idag har det varit en bra dag, mycket aktiviteter men härlig!

Solen lyste då jag och en klubbkamrat (Kristina Boldén, hon som tagit bilderna jag ska visa nedan) gav oss iväg på den av oss (mest hon) arrangerade promenaden. Inga andra än vi kom men det var jag nästan lika glad för. Kiwi har hittat en vän, hennes tik Kogaråsens Trixa och hon fann varandra direkt och tyckte att det inte spelade någon roll att de hade koppel. Det var underbart att se! Jag blev också extra glad av att Kiwi och hanen, Korad TJH(fm) LPI El-Jo-Mi´s To Morrow (Fox) kom överens jättebra. Kiwi är vanligtvis rädd för stora hundar, troligen pga ryggen. Hon skäller ofta med ”rädsleskall” då vi möter stora hundar. Men med denna sköna hane slog hon bara på svansen åt och de kunde alla tre leka ihop. Åh, jag var så nöjd! När vi efter någon km kom av från stora vägen och in på en liten väg släppte vi dem och Kiwi och Trixa lekte sedan ända upp på toppen och det var några km. De turades om att hitta de bästa frusna godisarna (hästbajs) vilket slutade med att Kiwi fick ont magen *suck* . Till slut fick jag ryta åt henne för att hon skulle sluta. Jag ville inte koppla henne bara för godisen och det gick bra, hon slutade direkt och efter mitt ”varsågod” så sprang hon och Trixa iväg igen 🙂 .

Vi pausade lite på toppen för att intaga fika:

Jag hade ju naturligtvis glömt både fäll och täcke men fick låna. Jag kom på ett trix för att få Kiwi ligga still och inte väsnas så mycket. Jag la henne helt sonika ner och om hon gick upp och iväg fick hon snällt komma tillbaka. Kanske elakt jag vet inte men hon lugnade ner sig betydligt mot vad hon brukar vilket jag är tacksam för och Kiwi mådde nog bättre av det också. Så fäll ska med från och med nu. Efter fikat gick vi ner igen, samma visa igen med två lekande hundar. Lite lugnare nu men ibland brottades de ordentligt.

Jag gick med sällskap av Fox, hanen. Han är kräsen med godis i vanliga fall men så fick han smaka en godis av min och då var all hans kärlek min 😉 . Jag tror Kristina rätt snabbt åker och köper lever och lagar själv.

När vi var tillbaka vid klubben gick vi vidare hemåt, jag och Kiwi. Kiwi något tröttare än när vi kom dit med bil 😉 . Det blev alltså promenad och ytterligare, kanske sex-åtta km innan vi var hemma. Väl hemma trodde jag hon skulle sova, men icke för matte skulle ju baka bullar 😉 . Sen kom Johan hem och efter en stund gick vi ut på berget under två timmar. Så nu, tänkte jag nu ska hon vara trött….jo, kanske lite 😉 . Hon har kondition den damen 🙂 . Nu har hon äntligen somnat i alla fall och drömmer friskt, undrar om vad 😉 .

Mira har förresten varit ute med Johan på skidor hela dagen, vi är noga med våra enhundsdagar nu och Johan och Mira är ett team så han får ta med sig henne. Men imorgon kväll ska jag och Mira iväg och träna sök om inget ändras. Äntligen! Det ska bli så kul. Jag har egentligen inte tid men man får väl prioritera 😉 .

Nu är det kväll och sista söndagen i denna lägenhet. Jag längtar till nästa lördag kväll, då ska allt vara flyttat. Vi flyttar alltid över en dag så det blir att kämpa på den dagen. Men vi har fjäskat till oss Jörgen som bärhjälp och hundarna ska vara hos Anna. Dessutom ska jag passa en border terrier den helgen, husse skulle till fjällen och det fanns ingen hundstuga kvar så det var inte annat än att man fick ställa upp. En arbetskamrat ska ta honom på dagen på lördagen. Det blir lite mycket men det ordnar sig 🙂 .

Ha en god kväll!

3 thoughts on “Promenad med sällskap

  1. Låter som en härlig tur och så roligt att Kiwi hittat nya vänner! 😀 Vad roligt med sök, som du säger så får man ju se till att prioritera ibland. 😉

    Hoppas flytten kommer gå snabbt och smidigt! Vi har ju hållit på i tre veckor nu, men då har vi väl dragit ut på det mer än nödvändigt också kanske.

Kommentera

